Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ till Wimberley Gimbal Head

Produkter
(logga in för att koppla)

Roadrunner

Avslutat medlemskap
Tänkte investera i ett Canon 500/4 IS nu. Har dock inte helt uteslutit 600:an, men den verkar för otympligt att göra längre vandringar med. Det är fågel/djur-motiv som intresserar mig mest.
Tänkte köpa ett Wimberley Gimbal Head. Kan någon ge ett tips på lämpligt stativ. Jag har sett att Gitzo G1325 är väldigt populärt, men det verkar inte finnas kvar om jag går in på Gitzo's hemsida. Ibland skulle jag vilja använda ett RRS BH-55 kulled oxå.
 
Tack Omar för din feedback. Det känns som om just den combo med 500:an kommer att bli ett bra och praktiskt val.
 
En fråga; Hur fungerar kombinationen? Orkar man ha ett huvud bara för långa telen?
 
Wimberleyn är ju en helhetslösning där du skruvar av/på när man byter till kulled. Därför tycker jag att sidekicken är betydligt smidigare, den fungerar som vilket annat objektiv som helst i snabbfästet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.