ANNONS
Annons

Stativ till bilfönstret

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu är väl inte objektivet jag har så jättebra precis, men bilderna är lika skarpa som de bilder med bättre slutartid brukar vara.

100% crop, jpg direkt från kameran

1/100 f/8.0 ISO800

Bilagor

• älg.jpg
    älg.jpg
    90.3 KB · Visningar: 358
En bild jag tog i söndags med Gorillapod fastsatt på bildörren.

Slutartiden var bara 1/30 på 300 mm. 100% crop.

Tycker det fungerar rätt så skapligt :)
Underlättar om man har ett stativhuvud på Gorillapoden, så man kan röra kameran.

Bilagor

• tjäder.jpg
    tjäder.jpg
    94.9 KB · Visningar: 318
Jag har alldeles nyligen skaffat ett ErgoRest-stativ.

Har ännu ingen erfarenhet av hur det är plåta från ett bilfönster (har ingen bil - skaffade det i första hand för macro-fotografering), men bor du i närheten av Göteborg kan du ju få låna mitt och prova.

Hur fungerar gorilla pod med en tyngre systemkamera? Står på deras hemsida att den bara klarar 800g och min kamera väger över 900g utan optik.

Zotamedu skrev:
Hur fungerar gorilla pod med en tyngre systemkamera? Står på deras hemsida att den bara klarar 800g och min kamera väger över 900g utan optik.
Den största Gorillapod:en (SLR-ZOOM) ska ta 3 kg. Använder mitt Gorillapod med grejer som väger runt 1,5 kg. Använder väl främst stativet som stöd och inte fristående.

DLich skrev:
Den största Gorillapod:en (SLR-ZOOM) ska ta 3 kg. Använder mitt Gorillapod med grejer som väger runt 1,5 kg. Använder väl främst stativet som stöd och inte fristående.
Den hade jag helt missat. Har kollat lite på SLR varianten men inte vågat köpa pga min tunga kamera. Ska se om jag kan hitta någon som säljer den så jag kan testa.

ANNONS