Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ med kulled

Produkter
(logga in för att koppla)
Har precis handlat ett 055 ProB + 488RC2 på Hegethorns.se
2035 kr med frakt (2 dagar).

Det är mitt första "riktiga" stativ (har tidigare ett Velbon Ultra Maxi, vilket är väldigt litet och klent jämförelsevis - men lättare att ha med sig!)

055:an känns väldigt stabil och kulleden rejäl. Men jag har ingenting att jämföra med, som sagt.

Tungt är det! Men det är ju bra. Saknar också bärrem alt. väska.

Aja slängde iväg en beställning på 055PROB med 486rc2, att gå till 488 känns som att förköpa sig ytterliggare :)

Får hoppas på uppehåll dagen jag får det för idag regnar det i Boston området.

En fråga ut till alla stativanvändare! Hur bär ni med era stativ? Rem, väska eller något annat sätt?

Sitter å funderar på om jag ska köpa en rem eller ej...

Fick stativet idag 8 augusti, snabb leverans från B&H, valde billigaste fraktalternativet UPS 3-5 days, och fick det inom 2 dagar :D

Första intrycket av det är att det känns stabilt, ska montera huvudet nu!

/otto

Ni som har 055 (X)ProB, hur upplever ni det såhär ett tag efter att ni köpt det? Är ni nöjda? Står själv och funderar på ett 055 eller 190.

Mvh/Pär

perperub skrev:
Ni som har 055 (X)ProB, hur upplever ni det såhär ett tag efter att ni köpt det? Är ni nöjda? Står själv och funderar på ett 055 eller 190.

Mvh/Pär
Jag hade ett 055 Scandinavian Photo utgåva med 141 huvudet i flera år och tyckte att det funkade bra till den typ av bilder jag håller på med. Det tyngsta jag hade på var en Hasselblad 503 CX med CF 150 och det var tillräckligt stabilt för mej i alla fall. Vet inte om mina bilder håller för att jag skall få ha en åsikt här dock ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar