Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

stativ köpråd

Produkter
(logga in för att koppla)

a4_tc

Ny medlem
Hej är ganska färsk på foto.
Och nu letar jag efter ett bra stativ att leka lite med.
Jag har kollat på dom på elgiganten etc, men det känns bara som skräp.
Har också kollat lite i andra trådar, men blir inte riktigt klok på vad jag ska ha och behöver.
Jag lägger hellre några kronor extra och blir nöjd än att först köpa ett dåligt, för att sedan behöva köpa ett till.
kan väl lägga runt 1500kr
Det ska klara av en 50D med 70-200 2,8.
 
Hej är ganska färsk på foto.
Och nu letar jag efter ett bra stativ att leka lite med.
Jag har kollat på dom på elgiganten etc, men det känns bara som skräp.
Har också kollat lite i andra trådar, men blir inte riktigt klok på vad jag ska ha och behöver.
Jag lägger hellre några kronor extra och blir nöjd än att först köpa ett dåligt, för att sedan behöva köpa ett till.
kan väl lägga runt 1500kr
Det ska klara av en 50D med 70-200 2,8.

Standardsvar 1a: Manfrotto 055

Fast det kostar lite mer.
 
Bra stativ

Hej är ganska färsk på foto.
Och nu letar jag efter ett bra stativ att leka lite med.
Jag har kollat på dom på elgiganten etc, men det känns bara som skräp.
Har också kollat lite i andra trådar, men blir inte riktigt klok på vad jag ska ha och behöver.
Jag lägger hellre några kronor extra och blir nöjd än att först köpa ett dåligt, för att sedan behöva köpa ett till.
kan väl lägga runt 1500kr
Det ska klara av en 50D med 70-200 2,8.

Hej.
Jag kan mycket varmt rekommendera Digipod som säljes av bl.a Mediamarkt. Det finns i två storlekar där, kostar 1290 resp 1490kr utan huvud. Ett enligt min mening mycket stabilt och prisvärt stativ. En bra kulled har de också för ca 500kr
 
Köpte en Manfrotto 055 XPRO B CyberPhoto Edition, Specialpaket med kulled 498RC2.
Jag är nöjd med det, fast det kostar mer än 1500:-
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.