Annons

stativ från Onoff

Produkter
(logga in för att koppla)
Mycket bra pris.

190-stativet är ett mycket bra stativ. Lite lågt - men å andra sidan en hel del lättare att bära än de högre alternativen.

486 har jag ingen personlig erfarenhet av, men det verkar vara en användbar kulled så länge man inte har alltför långa brännvidder. Det matchar nog 190 rätt bra.

Visserligen så står där kit men hur vet du att det ingår en kulled? Priset verkar matcha enbart stativet, Är det både och så är det ett mycket bra pris tror jag.

M V H Peter

Ett ministativ med max höjd 145 mm för 1.198 kr låter lite dyrt. Visserligen Manfrotto, men ändå......

jag var inne i affären igår och kollade så jag vet att det är en 486cr2. annars skulle de inte lagt in en kulled :)

är 1.45m bra? tycker att den är aningen för kort, elr?

Aningen för kort eller inte är ju helt upp till dig själv och beroende på hur lång du är ;-)

Ta med dig kameran till affären och be att få skruva på den på stativet, stå en stund och känn om det blir jobbigt att arbeta med det pga att du står böjd (eller nått annat).

Köp det inte bara för att det är ett bra pris om du är osäker på om du blir nöjd med höjden, då är det bättre att punga ut lite pengar på ett som du blir helt nöjd med.

Det är ju annorluna om det var ett 400kr stativ man pratade om men 1200 är mycket pengar oavsett om det är ett bra pris eller inte.

Känn dig för helt enkelt.

Mvh

Rasmus Mattsson

Suck, jag såg inte ens att det stod 145mm på On Off's Hemsida. De borde kolla sina annonser lite mer innan de lägger upp dem tror jag.

Stativer ät 145cm med mittpelaren uppfälld.

OK, missförstånd från min sida, borde ha förstått att annonsen var fel. Men det stod ju ministativ också! Dubbelt fel alltså. Men 145 cm med utdragen mittpelare är onekligen lite kort. Mittpelaren skall man ju helst inte dra ut för bästa stabilitet.

Räkna inte med mittpelarens längd när du väljer stativ. Kolla på längden när stativet står stadigt med pelaren nere och välj sedan.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto