Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ för cykelmontage

Produkter
(logga in för att koppla)

eldaren3

Avslutat medlemskap
Tänkte höra mig för på lite tips inför våren.
Då jag ofta färdas på cykel när jag är ute och fotar, tänkte jag kolla om någon har ett enkelt och billigt förslag på ett litet och smidigt stativ att fästa på cykeln någonstans ex. styre. Alltså inte fota när jag cycklar. Så man slipper ha det stora med sig,för ett stativ är bra många gånger.
Har någon snickrat ihop något, visa gärna med en bild.
Mvh Björn

Inget sådant stativ men jag har funderat på följande!

Skaffa ett PVC-rör och montera det bak så att det ser ut som en granatkastare som skjuter snett uppåt bakåt, i röret stoppar man helt enkelt ned stativet utan att behöva spänna fast stativet eller så.

På ditt svar så kan man ju ta en rörklämma, ser ut som ett U och svetsa fast en bult med samma dimension som stativgängan har.
Montera på styret och skruva dit kulleden.

Manfrotto har lite olika lösningar som skulle passa, har själv varit inne på samma grej. Smidigt att inte behöva ha med stativet när man har en rimligt stadig cykel att tillgå :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar