Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Starta fotoblogg !?HJÄLP?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Eriksoder

Medlem
Hejsan alla!

Jag har tänkt börja fota motocross en del och tänkte starta en fotoblogg som jag kan lägga upp bilder på.

Jag har dock noll koll på detta.
Ska man ladda upp bilder högupplöst?
Vad för sida kan man änvända?
Visst kan man komma undan gratis?
Sett många som t.ex. lägger upp "Träning på glimingens mxbana" och sedan en länk men massa bildler m.m.

Testade Wordpress men jag kan bara ladda upp en bild i taget och det blir som olika inlägg(något som jag tycker ser helt konstigt ut).

Skulle med andra ord vara väldigt tacksam för tips om allt detta. Har försökt söka men hittar inget. Om jag missat så får någon gärna länka!!

Jätte tacksam för alla tips!!

MVH//Erik

Hejsan alla!

Jag har tänkt börja fota motocross en del och tänkte starta en fotoblogg som jag kan lägga upp bilder på.

Jag har dock noll koll på detta.
Ska man ladda upp bilder högupplöst?
Vad för sida kan man änvända?
Visst kan man komma undan gratis?
Sett många som t.ex. lägger upp "Träning på glimingens mxbana" och sedan en länk men massa bildler m.m.

Testade Wordpress men jag kan bara ladda upp en bild i taget och det blir som olika inlägg(något som jag tycker ser helt konstigt ut).

Skulle med andra ord vara väldigt tacksam för tips om allt detta. Har försökt söka men hittar inget. Om jag missat så får någon gärna länka!!

Jätte tacksam för alla tips!!

MVH//Erik
Tumblr
Blogspot

Två jag testar som fungerar bra.

/Anders

Håller med ovanstående om Tumblr och blogspot, tycker det har funkat klockrent hittils

Kör Tumblr för det som knäpps mest hela tiden och blogspot för sånt som jag planerar in lite och det blir många bilder som ska läggas upp i samma kategori

Mvh // Mathias

Hej

Wordpress har ju en multifilsuppladdare, har du testat den? jag tycker den funkar ypperligt

Onelund: Var finns isåfall den funktionen? Hittar ingen? :S

trivium: Okej så du kör med två! något att rekomendera? Jag har ju tänkt att köra på mest mxbilder nu men man kanske ska starta en till för annat också. Varför anvbänder du olika sajter?

Tackar för hjälpen hittils!
Har testat tumblr nu! Tycker den känns ganska simpel och lätt!

eriksoder.tumblr.com

Ta en titt! OK eller något jag bör ändra?

Onelund: Var finns isåfall den funktionen? Hittar ingen? :S

trivium: Okej så du kör med två! något att rekomendera? Jag har ju tänkt att köra på mest mxbilder nu men man kanske ska starta en till för annat också. Varför anvbänder du olika sajter?

Tackar för hjälpen hittils!
Har testat tumblr nu! Tycker den känns ganska simpel och lätt!

eriksoder.tumblr.com

Ta en titt! OK eller något jag bör ändra?

Om det är något att rekomendera vet jag inte.. men för min egen del så känns det ganska bra då det "vardagliga" fotandet som ibland bara blir nån bild eller 2 passar in på Tumblr + nån godbit från blogspoten.. Blogspoten använder jag när jag fotar cross/cykel/skidor osv.. typ en actionblogg då det blir många bilder som går att använda

Varför olika sajter: allting började med blogspoten och kände att jag ville behålla den så som den är, så valet på ny och enkel sajt blev Tumblr

Mvh // Mathias

[edit] Tumblrn såg bra ut, men du kommer att ändra den flera ggr innan du är nöjd :), gick säkert igenom 8-10 st innan jag hittade nån som passade mig

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar