Annons

Starkaste färgerna i Skäralid när på året?

Produkter
(logga in för att koppla)

ThomasRaden

Avslutat medlemskap
Har plåtat i Röstånga, Skäralid lite olika
perioder på året med olika färger.
Det finns en period när det är som grönast,
jag tror det är nån gång på våren, men är
lite osäker. Tänker mest på den där vägen
som går upp till Kopparhatten som badar i
träd om någon har varit där.

Bilagor

• skäralid.jpg
    skäralid.jpg
    35.7 KB · Visningar: 751
början på maj!

Bilden ser ut att vara tagen i början på maj då precis böckerna slagit ut! Fantastisk skir grönska i bokskogar i början på maj. Prova även Stenshuvud nationalpark .

Tack för svaren, ska boka in almanackan.
Denna bilden tog jag med en billig
digitalkamera men har nu uppgraderat till
en Canon EOS300D, så det ska bli intressant
att se vad man kan få till.

Jag åker rätt ofta på jobb i Karlshamn,
Blekinge. Någon av er som vet var det finns
fina naturfotoställen runt dessa trakter?

Hej Stefan.

Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut i skäralid just nu men jag bor 3 mil därifrån och här ramlar löven ner för glatta livet och det finns snart inga löv kvar på träden, eftersom det har varit en del frostnätter och nu slår regnet ner resten. så är du ute efter färgranna träd så är det lite sent, men skäralid kan vara mycket vackert iallafall när dimman sveper omkring i dalen så det kan vara väl värt ett besök. Mvh pia

Jag var där, tillsammans med några andra FS-medlemmar den 9:e oktober och då så det ut såhär...

Sedan dess har vi haft några frostnätter...så är det höstfärger du vill ha, så är det nu.

Bilagor

• _i9y0804.jpg
    _i9y0804.jpg
    48.3 KB · Visningar: 582
Var och gick en runda i Skäralid igår. Många många löv som trillat, men där var fint ändå! Superfina färger nu.

Ja, nu frågar jag igen =) Har det börjat knoppas där nere ännu? Våren är ju lite sen i år...

Var på stenshuvud i måndags och det var ingen antydan till grönska där än. Tar nog ett par veckor till... Någon vecka eller så in i maj tror jag på.

Nästan på prick ett år sen...:)

Har löven slagit ut på bokarna i Skåne? Är ledig imorrn och kanske åker ner..

/Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar