Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stark billig blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Joanna_D

Aktiv medlem
Någon som har tips på starka billiga blixtar? Alltså jag är på jakt efter någon stark blixt, men en sån lite äldre som man bara kan ställa in manuellt.. Det blir nog jättebra så länge den är stark! Tänkte använda den på stativ med softbox för hot shoe blixt nämligen! Därför tänkte jag leta efter någon billigt begagnat .

Det är en Nikon D80 kamera jag har, så någon nikon elr någon som fungerar till nikon. Sb22 verkar kanske vara något? men den kanske inte är så jättestark. Tips är jättevälkommet om någon kommer att tänka på nån!
 
Nikon sb24 sb26 sb28 är ju fina, använder själv dem till samma sak.

Tyvärr är de inte så billiga längre då många hakade på Strobisttrenden.

www.strobist.com

Finns några Vivitar och sunpak modeller också som är lämpliga men jag har inte koll på modellnamnen. Svaren finns dock på strobist.
 
Jag köpte en sigma för ca 1200kr från pixmania, funkar jättebra på min d80, mkt fina inomhusbilder utan det där starka blixtljuset från orginalblixten!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.