Cristiancjb
Aktiv medlem
Phew, jag har haft nån slags standard objektiv till min 40D (EF-S 18-55mm) men dags att byta. Jag har dock ingen aning om vad jag ska köpa men ok, jag vill ju att det ska vara en objektiv med mkt bättre ljusinsläpp då min hade 3.5 -5.6 vilket suger). Jag vet dock inte om jag ska satsa på en fast objektiv eller zoom, jag gillar zoom men kan tänka mig att då blir det mkt dyrare om man ska ha nåt med bra ljusinsläpp (bländare eller vad fasen det nu heter) och jag vill inte lägga ut mer mer än högst 2000 kr så alla tips är mkt välkomna.
Vill ju gärna ha något med bra närgräns då jag gillar att ta makrobilder så det vore bra om det går att kombinera. Dessutom så tar jag gärna emot tips på budget alternativ för makrofotografering (har nu en Raynox DCR-250 Macrokonverter 8 dioptrier. 43mm + 52-67mm men det finns kanske fler saker att lägga till/kombinera med för bättre makrofoto)!
Tacksam för svar!
Vill ju gärna ha något med bra närgräns då jag gillar att ta makrobilder så det vore bra om det går att kombinera. Dessutom så tar jag gärna emot tips på budget alternativ för makrofotografering (har nu en Raynox DCR-250 Macrokonverter 8 dioptrier. 43mm + 52-67mm men det finns kanske fler saker att lägga till/kombinera med för bättre makrofoto)!
Tacksam för svar!