Så
Efter att ha varit i samtal med supportchat i någon dryg timme kom svaret att detta måste en expert kolla på... återkom på måndagen.
Så jag avinstallerade allt från ADOBE
raderade alla filler jag hittade på systemdisken (och som gick att radera) med ett namn som innehöll adobe
Stängde ner LAN
installerade om LR6
slapp den dära "konsol" som fanns innan
Programet startar så fint och fungerar
Gjorde ordning mina 4 bilder till kunden
provade att göra en offline verifiering med +24 tecken i hopplösa kombo. Det vart inte godkännt efter 2 försök. 0OIl noll O i och L är rätt lika varandra liksom B8 så jag gjorde säkert något fel någonstan i de 2 x +24 teken som skall matas in....
Nåväl gjode den förhatliga onlineregistreringen på det idiotiska ADOBE id (ni förstår att jag inte gillar detta va)
Nu fungerar iallfall produkten bättre.
Om man startar utan LAN så är det inget bekymmer
Om man startar utan WAN så får man vänta i 1 minut innan programet går att använda. Då har den gett upp att försöka få tag på GUD (adobe alltså)
Om LAN eller WAN försvinner under pågående jobb så fungerar programet fortfarande.
Så vi får se hur det fungerar efter att man har återinstallerat reader.
Jag har iallfall bestämt mig att Adobe ALDRIG mera skall få mina pengar någonsin (och jag kan vara långsint i principmål) Skulle jag behöva jobba med produkterna (som normalt är helt OK) så kommer jag bara använda 30 dagars provperiod. Att köpa en till dator för att rensa bort allt för en ny prövoperiod är bara en kul utgift för att förhindra att pengar går till Adobe.
Dom har förlorat mig!
Lightroom6 tillför ingen glädje i livet, mera en känsla av att det är inget roligt och 1290 av bortkastade pengar.
Fyllde föresten i deras "survay". Sågade vid fotknölen
det var lite roligt iallfall.
Annars är det mera ont i magen av sånt skit man inte vill hålla på med när man köper en "standalone".
Hur är då programvaran...
Jag fixade till vitbalansen på 4 foton på 20 minuter bara man kom på hur man fick programet att inte ta in alla bilder den hittar. Hela uppbyggnaden är som ett svart hål för bilder. ALLT skall in i enligt det svarta hålet och där håller jag inte med trots I7, 16gig och SSD.
/Jan