Annons

Stöldgods?

Produkter
(logga in för att koppla)

pecillo

Aktiv medlem
Hej

Jag bevakar lite annonser efter ett specifikt objektiv. Hittat en annons som verkar lite för bra för att vara sann... Jag skulle gissa på att totala värdet (i andra hand) är ca 18-19.000 men den ligger ute för ca 11.

Jag trodde bara ena objektivet skulle kosta vad hela paketet kostar. Så jag börjar tro att det är stöld.

Kan man se någonstans om folk anmält en stöld? Eller något?

Hej

Jag bevakar lite annonser efter ett specifikt objektiv. Hittat en annons som verkar lite för bra för att vara sann... Jag skulle gissa på att totala värdet (i andra hand) är ca 18-19.000 men den ligger ute för ca 11.

Jag trodde bara ena objektivet skulle kosta vad hela paketet kostar. Så jag börjar tro att det är stöld.

Kan man se någonstans om folk anmält en stöld? Eller något?

Se till att göra upp på plats och ställ specifika frågor om inköpet m.m. Kan personen uppvisa kvitto och vet denne vad det är hen säljer? (Har du ett 300 f2.8 som du betalt 40 tsek för nytt lär du veta vad det är för något)

Är det ett graverande fel som de vill dölja tror jag inte man skulle sänka så mycket. Är det från ett dödsbo kanske det är tänkbart att de inte vet vad det är eller vad det är värt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar