Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Stänga av inbyggd blixt på sony A300
- Trådstartare Eelias
- Start datum
FlyerOne
Aktiv medlem
Du kan även idag med din A300 använda exakt samma teknik som du gjorde för 20 år sedan, men utan något slöseri med film......
Idag kanske man kan lösa det i div. redigeringsprogram men där är jag inte ännu utan förlitar mig på den teknik jag körde med för 20 år sen ( lite mer sladdar och slöseri med film för att få till det dock på den tiden )
...
Vad du behöver är 1 st kamerasko till blixt-kabel. Är inte säker på ifall Sony har börjat göra någon sådan ännu. Minolta hade den på programmet, så du kan förstås söka efter en begagnad dylik (har för mig att den kallades OC-1100).
Senast ändrad:
mb2008
Medlem
Grattis - Du har framkallat dagens garv, tack för den pasticismen.
Lite roar en idiot....Varsågod.
Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Sista raden är lysande Tobbe!
Dubbelgarv, eftersom man ju kan passa på att garva lite åt minnet av orginalet också!
Dubbelgarv, eftersom man ju kan passa på att garva lite åt minnet av orginalet också!
FlyerOne
Aktiv medlem
Håller med!
Är det någon mer än jag som tycker att de gamla Minolta-beteckningarna var mycket lättare att komma ihåg än Sonys koder?
Nåja, huvudsaken för oss är förstås att Sony fortsätter att göra prylar åt våra grejer - som ju annars hade gått i graven. Bättre då med lite knepigare koder än att allt skulle ha varit finito...
Jo, Sony gör den. De kallar den för FA-CC1AM....
Är inte säker på ifall Sony har börjat göra någon sådan ännu. Minolta hade den på programmet, så du kan förstås söka efter en begagnad dylik (har för mig att den kallades OC-1100).
Är det någon mer än jag som tycker att de gamla Minolta-beteckningarna var mycket lättare att komma ihåg än Sonys koder?
Nåja, huvudsaken för oss är förstås att Sony fortsätter att göra prylar åt våra grejer - som ju annars hade gått i graven. Bättre då med lite knepigare koder än att allt skulle ha varit finito...