Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stänga av inbyggd blixt på sony A300

Produkter
(logga in för att koppla)
...
Idag kanske man kan lösa det i div. redigeringsprogram men där är jag inte ännu utan förlitar mig på den teknik jag körde med för 20 år sen ( lite mer sladdar och slöseri med film för att få till det dock på den tiden )
...
Du kan även idag med din A300 använda exakt samma teknik som du gjorde för 20 år sedan, men utan något slöseri med film...

Vad du behöver är 1 st kamerasko till blixt-kabel. Är inte säker på ifall Sony har börjat göra någon sådan ännu. Minolta hade den på programmet, så du kan förstås söka efter en begagnad dylik (har för mig att den kallades OC-1100).

Senast ändrad:
Vad i hela friden är "pasticismen" för nått ??

och Micke Broden... tat coolt...

Du kommer "lära känna" medlemmar här över lite tid och se att dom är "hyfsat" snälla.. Även Lennart S faktiskt......

Så nu sjunger vi ""We shal............... :)

Håller med! :)

...
Är inte säker på ifall Sony har börjat göra någon sådan ännu. Minolta hade den på programmet, så du kan förstås söka efter en begagnad dylik (har för mig att den kallades OC-1100).
Jo, Sony gör den. De kallar den för FA-CC1AM.

Är det någon mer än jag som tycker att de gamla Minolta-beteckningarna var mycket lättare att komma ihåg än Sonys koder?

Nåja, huvudsaken för oss är förstås att Sony fortsätter att göra prylar åt våra grejer - som ju annars hade gått i graven. Bättre då med lite knepigare koder än att allt skulle ha varit finito... :)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto