Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stänga av digital zoom i kompaktkameror?

Produkter
(logga in för att koppla)

Snuskfia

Avslutat medlemskap
Jag har inflikat med frågan i tidigare köptrådar men fick aldrig något svar mer än att digital zoom är möjligt att stänga av på systemkameror. Min fråga är om den digitala zoomen går att stänga av även på kompaktkameror?

Beror väl på vad det är för modell, men alla kompakter jag har kommit i kontakt med har haft den möjligheten

Jag har inflikat med frågan i tidigare köptrådar men fick aldrig något svar mer än att digital zoom är möjligt att stänga av på systemkameror. Min fråga är om den digitala zoomen går att stänga av även på kompaktkameror?

Vad har du för kamera?

Borde väl rimligen stå i manualen förövrigt , (om du har någon)?

Zooommm

Nu har jag tittat på manualen på internet, om det är en A540 du har? Man kan stänga av och på digitala Zoomen!

Mvh/ Pelle B

Vad har du för kamera?

Borde väl rimligen stå i manualen förövrigt , (om du har någon)?

Nu har jag tittat på manualen på internet, om det är en A540 du har? Man kan stänga av och på digitala Zoomen!

Mvh/ Pelle B

Tack! Jag syftade egentligen på LX3 och liknande modeller. Där ser man, jag har inte läst min nuvarande kameras manual tillräckligt noga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar