Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Stänga av autojust. i Bridge?
- Trådstartare mangans
- Start datum
erro.se
Aktiv medlem
Det första Bridge gör är väl att ladda in en snabb preview av varje bild så att du snabbt ska få något att titta på. Sen läser han in varje bild på "rätt" sätt, och då kan bilden förändra utseendet lite beroende på hur du har behandlat den, eller applicerat RAW-inställningar.
Den första snabba bilden du ser är alltså inte den rätta.
mangans
Avslutat medlemskap
erro.se skrev:
Det första Bridge gör är väl att ladda in en snabb preview av varje bild så att du snabbt ska få något att titta på. Sen läser han in varje bild på "rätt" sätt, och då kan bilden förändra utseendet lite beroende på hur du har behandlat den, eller applicerat RAW-inställningar.
Det stämmer säkert men mitt problem ligger i att programmet envisas med att applicera auto justeringarna (exponering, färgmättnad etc) för alla bilder jag tittar på. Det är det jag vill stänga av, för det går väl?
mangans
Avslutat medlemskap
dovearea skrev:
Öppna valfri RAW-bild i Camera Raw, bocka ur alla "auto-boxar" och gå sedan till menyn (lilla pilen uppe till höger). Där väljer du "Spara nya Camera Raw-standardinställningarna". Vad det heter i engelsk version vet jag ej.
Tack Daniel! Kanon!
mangans
Avslutat medlemskap
erro.se skrev:
OK, jag missuppfattade ditt problem. Om du hade sökt på "autojustering" eller nåt liknande hade du nog fått flera svar. Detta ämne har varit uppe många gånger i många trådar.
Jo, jag sökte naturligtvis innan jag skapade en ny tråd men lyckades inte hitta något.