Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ställe i Uppsala att fota bilen på?

Produkter
(logga in för att koppla)

johnnynu

Aktiv medlem
Var ute igår med en polare och våra 2 bilar på kvällen för att leta ställe att fota våra bilar.

Åkte runt i industriområdena/boländerna för att leta upp platser men hittade inget toppenställe pga det var inte alla ställen som var upplysta och vissa ställen var upplysta med gula lampor (inte snyggt på bild).

Tog iaf bilder på 3 ställen och fick säkert 5-10st som jag blev nöjd med av 133st.

Var lite svårt också pga kompisens bil var svart och jag tyckte inte mitt polfilter hjälpte så mkt så man såg mkt reflektioner.

Tips, idêer?
Finns det några snygga grafittiväggar i Uppsala någonstans?

Någon avdankad station eller liknande?

/J
 
De enda snygga graffitiväggarna jag vet om här i stan är de som finns i viadukterna under Luthagsleden (en vid nya polishuset och en som går mellan Fyrisskolan och nordöstra Luthagen), kan dock bli lite problem att få ner bilen där.

Annars tycker jag själv att det verkar vara en bra idé att ta bilder ute vid industriområdet, speciellt vid de där skyhöga sakerna jag inte riktigt vet vad det är. Det enda jag vet om det stället är att det bor massvis av hemlösa katter där.

Testa att ta bilderna på eftermiddagen runt 18-tiden, det borde vara tillräckligt bra ljus då.
 
Pestbarn skrev:
De enda snygga graffitiväggarna jag vet om här i stan är de som finns i viadukterna under Luthagsleden (en vid nya polishuset och en som går mellan Fyrisskolan och nordöstra Luthagen), kan dock bli lite problem att få ner bilen där.

Annars tycker jag själv att det verkar vara en bra idé att ta bilder ute vid industriområdet, speciellt vid de där skyhöga sakerna jag inte riktigt vet vad det är. Det enda jag vet om det stället är att det bor massvis av hemlösa katter där.

Testa att ta bilderna på eftermiddagen runt 18-tiden, det borde vara tillräckligt bra ljus då.

Jo precis. Det var där jag hade tänkt det men tiden drog iväg och det blev mörkare och då fanns det inte lika mycket möjligheter.

Såhär blev 2 av bilderna:

http://www.flickr.com/photos/johnnyh86/1195958903/

http://www.flickr.com/photos/johnnyh86/1191081574/

...tyckte det var väldigt svårt att fota en svart bil på kvällen men det gick ju...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.