Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spritpenna på skärm!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
En grej att försöka med när det har kladdats
med t. ex. en spritpenna är att ta samma penna och dra i samma streck och sen bara torka bort med en trasa. Spriten i pennan löser upp det gamla strecket och så är det bara att torka av.

Jörgen

Polares (medlem på denna site) son hade tittat på när pappa tvättade nya SAABen och ville väl hjälpa till - enda problemet var att han tvättade en del av bilen med en stålborste ;) Blev säkert jättefint... och dyrt h0h0h0

BAW

Haha... vilken tråd!

Jag bidrar med mig och lillebrorsans insatser när vi var små (jag 5, brorsan 3). Far hade målat putsen vit på ett uthus/skjul och jag och brorsan hjälpte till (iförda gallonkläder). När far gick in för att göra något så fortsatte vi att måla på träfasaden, bilen och speciellt däcken och lyktorna, kanoten som låg uppoch ner utanför och sedan varandra... minns att färgen i håret fick klippas bort. Minns att far stod länge med bilen och att han fick skäll av mor.

Min son målade med spritpennor på ett staket runt uteplatsen, men vis av att barn gör sådana här saker har jag införskaffat int-clean i stora dunkar. Spraya och se på när det rinner av. (int-clean är interiörs-rengörning för bilar, mest för säten/tak etc sånt dom har på bil-recon firmor) som det visade sig lösa det mesta som barn gör (godis i soffor, glass i säten i bilen, pastellkritor på parketten/bordet/kylskåpet/tapeter etc). (www.bilbroderna.se)... funkar inte på glas/bildskärmar något vidare då det innehåller lite olja... får ta fönsterputs efteråt. =)

/Andreas

Senast ändrad:
Jag åt en okänd mängd av min mormors cigaretter när jag var riktigt liten. På akuten fick jag kräkmedel och koltabletter, men höll igen. När vi kom hem tömde jag magsäcken i baksätet på bilen.

Jag provade aldrig att röka när jag gick på högstadiet...

Johan

Min syster lämnade in sin video på lagning för att hon trodde det var fel på den, när reparatören öppnade maskinen fann han en ostmacka i den :)

Sonen "matade" videon med svärfars passerkort till jobbet. Förutom att det var svårt att pilla ut så hade svärfar svårt att ta sig in på jobbet innan vi hittade kortet. (Och en och annan gliring fick han för att han förlagt det...)

En av mina söner idag 27 år var väldigt påhittig som liten. Skönt att han är vuxen.

Hade brytit armen som 3 åring, fick gipsskena. En morgon hade han smygit sig upp tidigt och plockat av gipset. Jag hittade lindan vid min säng och letade i hela lägenheten efter gipsskenan.

Till slut hittade jag gipsskenan i toalettstolen han hade försökt att spola ner den.

Det var bara att åka in på akuten igen och gipsa om honom, men nu fick han ett fast gips som han inte kunde plocka av.

...och så frågar folk mig varför jag inte vill ha barn *skratt*

Själv plockade jag isär ett litet spel (typ donkey kong) för att få ut gubbarna som var i...det resulterade i en mycket, mycket arg storebror...

Min son (drygt ett år då det begav sig) stod med fjärrkontrollen till satellitmottagaren i handen ovanför ett glas med vatten. Jag hann precis säga "Nej!" innan jag sekunden senare, för första gången i mitt liv, fick se en fjärrkontroll med amfibiefunktion. För döm om min förvåning då jag testade kontrollen något dygn senare - den fungerade perfekt!

Videon verkar vara populär. För några år sedan ringde en granne och undrade om jag kunde kika på hans video som inte ville fungera.
Efter en stunds undersökande hittade jag ett stort vykort som satt ivägen. När jag lyckats få ut det berättade yngste sonen i familjen att han stoppat in det för han ville titta på det i tv:n.

johan

Måla är kul! När jag var 3-4 år skulle farsan måla garageportarna på vår sommarstuga. Jag skulle måla lite gamla brädor vid sidan om. Men det uppstod viss irritation hos fädernet när jag doppade min pensel med rödfärg i hans färgburk med gulfärg. Efter inköp av ny färg fick han sedan måla i fred tills han blev klar. Därefter fick han en välbehövlig fika...som jag utnyttjade till att "hjälpa honom" med ett snyggt rött mönster på portarna. Den eftermiddagen var det, som någon uttryckte det tidigare, "lite spänt".

Ibland undrar man varför inte föräldrarna använde koppel.

När vi byggde nytt hus -83 utanför Karlskrona och vi skulle tapetsera och lägga golven.
Det blir ju alltid lite lim kvar i burkarna och dessa hade min man satt utanför huset.

Min påhittiga son hade limmat med dom olika limmen, tapetrester inne i en stor kartong som var i trädgården.

Han hade använt händerna som penslar.

Där var lim och färg blandat med jord ifrån topp till tå.

Innan vi fick honom ren;)

Haha, rolig tråd det här..
Man vet vad man har att se fram emot..

Själv så satt jag och gjorde fina hål i moromors nålfiltmatta med förstoringsglas. Var mycket lättare att bränna i den än i papperet jag hade fått. Den historien har man ju fått höra några gånger.

Min far tillverkade egen alkohol hemma på den tiden, 1974 eller nått och jag var åter hos mormor på besök. Satt och lekte med kastruller och sladdar (min favoritsysselsättning då). När mormor tittar på mitt fina bygge och påpekar att -"Det där ser precis ut som en såndär hembränningsaparat", så var det slut på att få vara med farsan när han brände.. :)

Något vanlig är väl att man klipper sig själv som liten och det har givetvis jag med gjort.
Men när min mor gickner med mig till frisören för att få mig presentabel så fick hon höra något i stilmed.
Försök inte o klipp honom själv för det blir inte bra :)

Det var luggen som jag klippt en aning snett.

Det där med att göra sig av med mat känner jag igen. När jag inte orkade äta upp alla smörgåsar tryckte jag ner dem bakom soffan. Det tog ganska lång tid innan mor & far upptäckte dem. Det såg ganska kul ut när man flyttade undan soffan och det satt ett gäng toasts fast på väggen bakom...

För cirka 10-11 år sedan höll jag på att reparera vår andrabil, en gammal Volvo.

Jag befann mig inne i garaget då det var vinter.
Jag var klar och vred om startnyckeln för att göra en kort provstart. I samma sekund som bilen startade hördes ett fruktansvärt brak! Jag trodde att något exploderade i motorn.
När jag klev ur och vände mig om var det bara flisor av garageporten och ena framskärmen på vår "förstabil" tittade in i garaget.

Min fru hade stressad som hon var sprungit in och hämtat en glömd plånbok och glömt att ta ur bilnycklarna.
I passagerarsätet satt vår klåfingrige då ca 4-årige son...
Som tur var skadades inte mer än garageporten, men jag har nog aldrig blivit så rädd i hela mitt liv...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar