Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Spritpenna på skärm!!!
- Trådstartare mrberg
- Start datum
Söderlund
Aktiv medlem
Inte ett helt ovanligt problem
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=45753&highlight=spritpenna+sk%E4rm
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=45753&highlight=spritpenna+sk%E4rm
Segeson
Aktiv medlem
mrberg skrev:
Min son på 3 år har ritat med spritpenna på min nya 19" NEC TFT skärm vad ska jag jag göra..finns det något medel jag kan använda utan att förstöra skärmen??
Tacksam för all hjälp..
Mvh Christian
T-Sprit på tops, gnugga löst och försiktigt.
Lycka till.
Anders_Andersson
Aktiv medlem
Dom är roliga de små. Min son gick runt hela bilen. Med en sten när han var tre. Bilen var ny.
Andreas Th
Avslutat medlemskap
O fy fan
Segeson
Aktiv medlem
Asson skrev:
Dom är roliga de små. Min son gick runt hela bilen. Med en sten när han var tre. Bilen var ny.
Då funkar inte tops lika bra...
Jag har hört om barn som "matat" videon med bananer, rätt kul om det inte händer en själv.
Dajo
Aktiv medlem
Walle skrev:
Min lillebror "målade om" väggarna i hallen och flera garderober samt väggarna i ett sovrum, samt farsans laptop och lite annat. Det var jobbigt att få bort...
När jag var liten (typ 3-5 år) så skulle morsan tapetsera om hos mormor. Tapet inköptes och det spacklades och slipades varpå tapeterna sattes upp.
Vad morsan inte märkte var att jag gick efter med en kulspetspenna och ritade på varenda våd hon satte upp.
Först när större delen av hallen var tapetserad upptäckte hon vad jag hade gjort.
Stämningen blev lite spänd där ett tag...
Det visade sig sedan att tapeterna var i en begränsad upplaga och det fanns naturligtvis inga likadana rullar kvar i butiken. Till saken hör att rummet innanför hallen hade tapetserats med denna tapet dagarna innan.
Så dom som senare köpte mormors hus kan ju sluta fundera över varför det är helt olika tapeter i två rum som "hör ihop"...
lottawe
Aktiv medlem
Låter som en rätt poppis sysselsättning bland barn det med.. Min son målade nya kökets skafferidörr med spritpenna (eller liknande) när han var 1,5 år. Senare sitt rum plus att han i samma veva klippte ut rutor ur en matta. För bara några månader sedan tvingade han mig att tapetsera om hans rum. Han hade fått hjälpt mig riva tapeter i hallen och när det var klart fortsatte han i sitt rum medan jag slipade hallväggarna..Walle skrev:
Min lillebror "målade om" väggarna i hallen och flera garderober samt väggarna i ett sovrum, samt farsans laptop och lite annat. Det var jobbigt att få bort...
Värst var nog dock när han och äldre kompisar lät en robot åka karusell i tvättmaskinen, men det var ett tag sedan det med förstås..
Men han är guld värd ändå
Walle
Aktiv medlem
lottawe skrev:
Låter som en rätt poppis sysselsättning bland barn det med.. Min son målade nya kökets skafferidörr med spritpenna (eller liknande) när han var 1,5 år. Senare sitt rum plus att han i samma veva klippte ut rutor ur en matta. För bara några månader sedan tvingade han mig att tapetsera om hans rum. Han hade fått hjälpt mig riva tapeter i hallen och när det var klart fortsatte han i sitt rum medan jag slipade hallväggarna..
Värst var nog dock när han och äldre kompisar lät en robot åka karusell i tvättmaskinen, men det var ett tag sedan det med förstås..
Men han är guld värd ändå
Hehe, låter som en vild, busig och uppfinningsrik liten rackare
AnWi
Aktiv medlem
Daniel!!!
Du måste ha en synnerligen tålmodig mor...
Glad att mina "telningar" är tonåringar när man hör sån't här. Nu blir man bara kallad vissa saker, dörrarna lossnar från gångjärn pga undermålig konstruktion (ej bombsäkra), man får gissa var de är osv.
När min dotter, för många år sedan, repade en bil, var det inte våran. Det var en grannes nylackade... Det känns inte lättare kan jag lova.
/AnWi
Du måste ha en synnerligen tålmodig mor...
Glad att mina "telningar" är tonåringar när man hör sån't här. Nu blir man bara kallad vissa saker, dörrarna lossnar från gångjärn pga undermålig konstruktion (ej bombsäkra), man får gissa var de är osv.
När min dotter, för många år sedan, repade en bil, var det inte våran. Det var en grannes nylackade... Det känns inte lättare kan jag lova.
/AnWi
maerklund
Aktiv medlem
Min son, då 2.5 år, och hans kompis pillade loss alla tangenter från min (jobbets) laptop och slängde dem i öppna spisen. Vi hittade alla utom två...
Fanns bara hela nya tangentbord att köpa så nu har jag alla tangenter i reserv utom två...
Lillebror kommer väl snart på samma trick, han har redan målat TV-bänken med spritpenna två gånger.
Fanns bara hela nya tangentbord att köpa så nu har jag alla tangenter i reserv utom två...
Lillebror kommer väl snart på samma trick, han har redan målat TV-bänken med spritpenna två gånger.
skogsbaronen
Aktiv medlem
Målade syster med silver-spritpenna i ansiktet
Jag var inte gammal, men jag kommer ändå ihåg att min mor var lite purken på mig då
Jag var inte gammal, men jag kommer ändå ihåg att min mor var lite purken på mig då
Canonliza
Aktiv medlem
Walle skrev:
Du har väl varnat din kvinna utifall att d är nåt genetiskt/ärftligt?
//Liza
gujo
Aktiv medlem
Det var värst vad alla barn hittar på en massa hyss. Det värsta jag gjorde som liten parvel var att välta julgranen en gång när jag var två år, vilket jag blivit informerad om i vuxen ålder eftersom jag av någon anledning har lyckats glömma det
För övrigt hade jag fullt upp med att gömma mina leksaker, redan från tidig ålder, när min kusin skulle komma på besök eftersom han alltid ville ta isär dom i delar för att undersöka hur dom såg ut inuti.
För övrigt hade jag fullt upp med att gömma mina leksaker, redan från tidig ålder, när min kusin skulle komma på besök eftersom han alltid ville ta isär dom i delar för att undersöka hur dom såg ut inuti.