Annons

Språk i InDesign

Produkter
(logga in för att koppla)

Mánadís

Aktiv medlem
Går en kursdär vi ska göra en fotobok med hjälp av InDesign. Jag har inte det programmet så jag laddade hem en testversion, men råkade få den på svenska. Tänkte att det är väl bara att gå in på Adobes amerikanska hemsida och göra om det, men jag slussas hela tiden tillbaka till den svenska sidan och hittar ingenstans där jag kan välja språk. Är det ens möjligt att få testversionen på engelska?

Jag har betalversion av flera Adobeprogram. Skulle tro att programmet finns på engelska, och att det är en inställningsgrej. Leta efter inställningarna för programmet, gissar att det finns ett språkval där.
Själv använder jag alltid de engelska versionerna. Lättare när man läser guider och tips.

Lise-Lott

Jag har fått för mig att det är något man måste välja när man laddar hem programmet, men jag kanske har fel.
Jo precis, det är mycket enklare med engelska. InDesign har jag aldrig använt innan och i skolan är det på engelska. Lärde mig Photoshop på engelska från början så nu blir det väldigt konstigt när ett program plötsligt är på svenska;) Många översättningar är ju uppenbara, men vissa är verkligen helt ologiska...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto