Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sprängskiss Canon 70-200f/4L
- Trådstartare Damme
- Start datum
PeterWem
Aktiv medlem
Kan vara något http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=1009763
Damme
Aktiv medlem
Tackar!
Har ett projekt att försöka lossa fokuseringen som fastnat.
Det kostar för mycket att reparera så tänkte ge det ett försök själv men hade ingen lust att börja skruva utan att ha ett schema på vad som går var. Jag får väl helt enkelt dokumentera med mycket bilder som herrn gör där
Har ett projekt att försöka lossa fokuseringen som fastnat.
Det kostar för mycket att reparera så tänkte ge det ett försök själv men hade ingen lust att börja skruva utan att ha ett schema på vad som går var. Jag får väl helt enkelt dokumentera med mycket bilder som herrn gör där
Damme
Aktiv medlem
Och för den nyfikne så hade personen i tråden exakt samma fel som jag
"The lens had something that made the focus group stuck below 1.5m range. At first I though it was a bad USM unit, but turns out the focus group was just gripping too much against the barrel between 1.2m and 1.5m range. A little polishing and greasing fixed it."
Så förhoppningsvis kommer jag kunna fixat det. Canon själva vägrar erkänna att de gjort något fel trots jag hittade en annan tråd som jag tyvärr tappat bort där någon i USA fick den fixad med just detta felet. Så mycket för L-kvalitet..
Skulle jag hitta tråden så lägger jag in den.
"The lens had something that made the focus group stuck below 1.5m range. At first I though it was a bad USM unit, but turns out the focus group was just gripping too much against the barrel between 1.2m and 1.5m range. A little polishing and greasing fixed it."
Så förhoppningsvis kommer jag kunna fixat det. Canon själva vägrar erkänna att de gjort något fel trots jag hittade en annan tråd som jag tyvärr tappat bort där någon i USA fick den fixad med just detta felet. Så mycket för L-kvalitet..
Skulle jag hitta tråden så lägger jag in den.