ANNONS
Annons

Sportkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Canon EOS 1D MarkII utan tvivel. Lämpligt objektiv för vattensport är Canon EF 600/4L alt 500/4L.
Lycka till.

/bjanha

Och då hamnar du på en prisklass runt 100.000. Om du vill komma undan billigare tror jag en 1vhs och 100-400L is usm funkar bra!

//Mvh Viktor

pris??

Då du inte nämnde pengar du var villig att spendera så är ett budget alternativ Minoltas G400 pocketmodell billig och ruskigt snabb.

Jag tycker du tar din mamma och(eller) pappa och travar iväg till närmaste fotobutik så ska dom nog kunna hjälpa dig.

Och till er som älskar att säga vad som inte går istället för att hjälpa, skärp till er. Grabben är 11 år!

Hur skulle vi kunna veta att han var 11år?? och läs hans fråga igen han frågade inte om råd efter vilken han skulle köpa han frågade rakt uppochner vilken som var den bästa! Bjanha är den enda som har svarat helt efter det!!

//Mvh Viktor

Vikke skrev:
Nåt stil med 1000-2300 är jag villig att betala
Ricoh Caplio G4. 1300-1600 spänn (utan laddningsbara batterier), så du har köpt till både minne och batterier och är fortfarande väl inom budget. Snabbare än Minoltan, småtrist design och inte lika bra bildkvalitet men till det priset så ska man inte vänta sig det heller. Ingen lång zoom förstås, så det blir inga närgångna bilder. Då måste du upp till nåt i stil med Z3, eller Z1/Z2 som kompromiss.

Proffskameror är så klart bäst, men kostar därefter, och det finns några alternativ på vägen, men ska det vara billigt så tror jag på Ricohn.

Ett litet specialproblem är förstås att de flesta kameror inte tål vattenstänk speciellt bra. Ska man skydda mot det så blir det snabbt dyrt. G4 finns i vattenskyddad variant, men då kostar den 4000!

Som budgetalternativ med lång bränvidd (det kan vara bra att ha vid den typoen av foto) tycker jag att Konica Minolta Z10 verkar rätt vettig faktiskt. Den är snabb och presterar faktiskt, sett till priset, rätt bra bilder. Utan bildstabilisator kan det, beroende på tillgängligt ljus bli svårt med bilder på så lång bränvidd som när man zoomat in max på denna, om man handhåller kameran.
Den kostar väl ungefär så mycket som din satta maxgräns, eller precis däröver.

Sant, Z10 glömde jag när jag föreslog Z1/Z2 som kompromiss. Vettiga specar, få pengar och fokus på 0.3 (om nu Cyberphoto har rätt) ser bra ut.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar