Annons

Sport/Jaktobjektiv till D70

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, precis. Övning ger färdighet! Alla kan med idog träning bli lika bra. Men man får en del gratis som jägare jämfört med någon annan som börjar från scratch. Tycker FOTOs test, där Skanåker slog alla fotografer på fingrarna när det gällde att få skarpa bilder med långsamma slutarhastigheter, var ganska intressant! Samma sak med att följa en flygande fågel i sökaren, det påminner väldigt mycket om att följa en lerduva med bössan. Men det är mycket svårare att fotografera rådjur än att jaga dem. Jägaren måste inom 150m. Fotografen inom 15m... ;-)

/Pontus

Beror ju lite på vilken jägare man är också förståss.
JAg när jag jagar så skjuter jag enbart under HElt perfekta förhållanden. För mig kommer tex ett skotthåll på 150m oavsett villebråd (spec rådjur och mindre såklar;) alltid att vara för långt!
Det bli å andra sidan inte skjutit så mycket vilt för min del;/) MEn så är man perfektionist också;)!!

Och visst HAr vi fördelar som har lite skutvana och så, det kommer vi inte ifrån!

/Mvh Niclas,

Nikon 80-200mm f/2.8D ED AF Zoom-Nikkor kanske är ett bra objektiv ?
Måste iof lägga till nån lapp men är det bra ?

Räcker det till jakt och sport ?
Mest sport då...

Jag tycker det räcker med ett 15 mm objektiv och en stunds ålande för att komma nära mtiven i naturen. Kan man inte fylla upp sökaren med djuret med 15 mm objektivet så är maninte tillräckligt nära. Bifogar en bild av ett vilddur jag ålade mig fram till idag och avbildade på 30 cm avstånd med 15 mm objektivet. Nästa utmaning blir att fotografera björn vin Sonfjället med samma teknik.

Bilagor

• crw_2287.jpg
    crw_2287.jpg
    24.7 KB · Visningar: 189
ANNONS