Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spekulationer om EOS 60D, 550D & 600D [sammanfogade trådar]

Produkter
(logga in för att koppla)

Ricku84

Aktiv medlem
Jag läste just att 60D kommer annonseras i början av februari! Enligt ett rykte på http://www.canonrumors.com/ så kommer den att avslöjas tillsammans me 1Ds4 på en mässa 9 februari.

Vi som följt Canonrumors genom åren vet ju hur träffsäker deras rykten brukar vara, så detta verkar ju bli trevligt för oss som väntar på en 60D.

Hoppas bara att den ligger på 12, eller max 14 MP.

Vad tror ni om 60D? Hur kommer den att se ut för att vara märkbart bättre än 50D, men utan att konkurrera med 7D?
 
svårt att tro att den kommer ha lägre upplösning än 50D, möjligen samma om dom har andra saker som gör den bätte än 50D.

ISO, Autofocus och filma är väl de sakerna som man kan pilla på annars.

personligen skulle jag gissa på att det blir en långsammare 7D.
 
Vi som följt Canonrumors genom åren vet ju hur träffsäker deras rykten brukar vara, så detta verkar ju bli trevligt för oss som väntar på en 60D.

Ja en del rykten, och ofta bara ett par dagar innan som CR3, dvs en säker källa. Men den här nyheten var ju en CR1 (=New source, never heard from before).

Så jag tycker att man kan ta det som allt annat än säkert än sålänge. Om man räknar alla nyheter som skrivs så tror jag nog att man snarare kan beteckna Canonrumors som icke träffsäkert. Sålänge det inte är CR3.
 
Ja en del rykten, och ofta bara ett par dagar innan som CR3, dvs en säker källa. Men den här nyheten var ju en CR1...
Att Canon ska presentera nya kameror den 9 februari är väl en uppgift som kommer från flera olika källor, så det kan säkert stämma.

Fast uppgifterna på Canonrumors om hur en eventuell 60D ska se ut är inte mycket att ha: antingen 15 eller 18 Mp, fler fokuspunkter än 50D eller lika många, mindre hus än 50D eller lika stor, 720-video eller 1080, Digic IV eller Digic V, rörlig skärm eller fast...
 
Att Canon ska presentera nya kameror den 9 februari är väl en uppgift som kommer från flera olika källor, så det kan säkert stämma.
Jo nya kameror kommer säkert 9 februari. Men kan ju lika gärna vara 1DsMIV (som är den som flest rykten pratat om för datumet) och 2000D. En del rykten har ju t.o.m. påstått att linjen XXD ska slopas, även om inte jag tror det själv.
 
Canon behöver väl få in en modell mellan 7D och 500D. Någonting som har två inställningshjul. Och tar upp kampen med Nikons D90, som verkar sälja som fasen.
 
Jo visst 50D finns. Men som tidigare nämndes så finns video på D90 och det behöver nog 60D ha, tror jag.
Sedan så i ligger 50D 1600 kronor över D90 i pris idag på cyberphoto. Och ger väl lite annat istället.
 
60D kommer med stor sannolikhet att ha video. Med tanke på att 500D har 1080 20fps så borde det bli ett snäpp upp med 1080 25fps.
Kanske en processor istället för två som i 7D men en del annat lånat från en 7D:a.
 
Blir det inte väldigt tajt mellan 40D, 50D och 60D om ryktet stämmer???
Känns som att det inte är så länge sen 50D kom, och då kom den ovanligt snabbt efter 40D.
 
I februari är det 18 månader sedan 50D presenterades, vilket är en "normal" modellcykel. Mellan 40D och 50D var det dock bara 12 månader.
 
Fotokungen har demoex för 7790kr, men ja 7000kr e nog helt okej pris. Men ny modell sänker priserna, vilket är bra för oss som gillar begagnat.
 
Blir det inte väldigt tajt mellan 40D, 50D och 60D om ryktet stämmer???
När 60D kommer ut får du se hur den passar mellan 500D och 7D. Det är ju där den ska in. De äldre kamerorna behöver man inte ta hänsyn till, för de fasas ju ut med tiden. Så länge de finns kvar är de kompetenta alternativ till förhållandevis låg kostnad.
 
Såg nu att om ryktet stämmer så ska 60D komma i Maj 2010 och inte i Februari som många tror!

Gör valet ännu svårare ska jag orka vänta !?
 
60D och 550D/600D kommer i Maj 2010!?

Nytt Från CR

http://www.canonrumors.com/2010/01/60d-new-rebel/

"New Specs
A regular here at Canon Rumors sent this one in. He notes this person has been been right before.

60D Specs
- Articulating screen
- Metal body, similar To50D
- Upgraded 15.1mp APS-C Sensor
- 720p/1080p Video at 30fps
- Electronic Level
- New battery & battery grip
- Price about $ 1190"

550D/600D Specs
- Articulating screen
- Body smaller than 500D
- Upgraded 15.1mp APS-C Sensor
- 720p Video at 30fps
- Price about $ 799

Med denna spec är det värt att satsa sina pengar på Canon 7D eller ska man vara kall och invänta Canon 60D som kommer Maj 2010!?
 
Det beror ju på vad du tycker är fördelen med 7D. AF kommer ju vara mycket bättre oavsett. Sen är det ju inte ens säkert att den blir som specsen här eller ens kommer i maj. Det finns ju redan en tråd om kommande 60D också...
 
Nytt Från CR

http://www.canonrumors.com/2010/01/60d-new-rebel/

"New Specs
A regular here at Canon Rumors sent this one in. He notes this person has been been right before.

60D Specs
- Articulating screen
- Metal body, similar To50D
- Upgraded 15.1mp APS-C Sensor
- 720p/1080p Video at 30fps
- Electronic Level
- New battery & battery grip
- Price about $ 1190"

Med denna spec är det värt att satsa sina pengar på Canon 7D eller ska man vara kall och invänta Canon 60D!?

Har en 40D nu som jag kommer att behålla som backup!


Låter som att skillnaderna gentemot 50D är videofunktion och nytt batteri. Kanske samma sensor som i 7D. Annars verkar det vara i stort sett samma spec.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.