Annons

Spegeln fastnar po D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Oscar.

Medlem
Sitter i polen o har tvo veckor kvar po semestern, o min d70 borjar o krongla.
Spegeln fastnar halvvags o de visas err i displayen. Men om jag trycker till po avtryckaren igen so gor den tillbaka som vanligt igen.
Kommer att fo somnproblem snart, vet ju inte om den vill legga av helt... e detta ett bekant problem????

Har samma problem med min.
Har läst någonstans att det kan bero på fukt, och min började krångla efter det att en kompis lånade den till Singapore (fuktigt land).
Den funkar dock fortfarande men det händer då och då att den låser sig.

Martin W skrev:
Har samma problem med min.
Har läst någonstans att det kan bero på fukt, och min började krångla efter det att en kompis lånade den till Singapore (fuktigt land).
Den funkar dock fortfarande men det händer då och då att den låser sig.

Eftersom han är i po(o)len så lär det vara ganska fuktigt där.

:)

Har min kamera på service just nu för detta fenomen. Har dock inte haft kameran i fuktig miljö. Det började sporadiskt för att bli mera frekvent (3-5 bild). Kameran är drygt ett år gammal.

Jag har också min på servic för detta problem. Min han bara bli en månad gammal. Har inte haft min i fuktigt utrymme.

Tobias

Har haft min kamera (1 år gammal) inlämmnad i snart tre veckor för samma problem. Nån som har någon uppfattning om hur länge man brukar få vänta?
Börjar krypa i kroppen nu...

Mvh Jonas S

Oscar. skrev:
Sitter i polen o har tvo veckor kvar po semestern, o min d70 borjar o krongla.
Spegeln fastnar halvvags o de visas err i displayen. Men om jag trycker till po avtryckaren igen so gor den tillbaka som vanligt igen.
Kommer att fo somnproblem snart, vet ju inte om den vill legga av helt... e detta ett bekant problem????

Du har väl kollat så att du inte ställt den på spgellås? En funktion man kan använda när man ska rengöra sensorn? Har du det så låser den vid varje tillfälle. Låser den bara ibland så är det något annat fel. Dock tror jag inte den visar --Err-- när man använder spegellås. Tror det är under skiftnyckelsmenyn den inställningen finns.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar