Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Spegellös kamera med fullformatsensor?
- Trådstartare adask330
- Start datum
bengt-re
Aktiv medlem
Den kommer nog redan 2011. Med intresset för video så går det nog utmärkt att förpacka den som en primärt videokamera - frågan är dock hur länge slutaren blir kvar - gissningsvis en generation till då man inte riktigt har löst alla problem med att göra med elektroniskt global set och reset - det GÅR och det har funnits länge i visionsystem där man verkligen har behov av att stroba exponeringen på ett sätt som inte är genomförbart med mekanisk slutare (exponeringstider på 20 us och liknande och bli av med rolling shutter distortion, få möjligheten till korta "x-synk" tider för strobad beslysning). Nackdelen är och har varit att det har kostat i komplexitet och även i brusnivå/störningsnivå .
Men jag tror att det finns spegellösa hus med FF sensor både hos Canon, Nikon och Sony. Det är ju inte några större problem att tillverka en sådan lösning och canon och Nikon har ju redan optiken - givetvis så kastar de inte bort möjligheten att bygga kompakt och använda optik utan retrofocus, men en välgjord adapter till EF lär följa med i canons fall, men när man introducerar en ny fattning så måste man givetvis presentera iaf några nya objketiv som drar nytta av fattningen. Ett nytt 21 mm f/1.4 för spegellös fattning - givetvis riktigt bra och med röd ring - det vore något det...
Men jag tror att det finns spegellösa hus med FF sensor både hos Canon, Nikon och Sony. Det är ju inte några större problem att tillverka en sådan lösning och canon och Nikon har ju redan optiken - givetvis så kastar de inte bort möjligheten att bygga kompakt och använda optik utan retrofocus, men en välgjord adapter till EF lär följa med i canons fall, men när man introducerar en ny fattning så måste man givetvis presentera iaf några nya objketiv som drar nytta av fattningen. Ett nytt 21 mm f/1.4 för spegellös fattning - givetvis riktigt bra och med röd ring - det vore något det...
adask330
Aktiv medlem
Har svårt att tro att det kommer något snart, då jag tror att både Canon och Nikon kommer känna sig för med halvformatssensorer. Det är en ny produktserie som kommer krävas för att få marknadsandelar mot Sony och det blir dyrt med fullformat men jag tror att det kommer komma men inte i år...