Annons

Speedlite540EZ piper. Normalt?

Produkter
(logga in för att koppla)

mattiasc

Medlem
Hej!
Jag har precis köpt en beg. Canon Speedlite 540EZ. Tycker dock att den väsnas och min fråga är om detta är normalt. Vid uppladdning piper den naturligtvis, men när den väl är uppladdad övergår pipet till ett svagare intermittent "pipande". Vidare piper den högre då jag har displaylyset tänt. Är detta normalt för denna blixt?
Tacksam för svar
/Mattias

min ez430 och min sunpak4000af piper när den laddar upp sig i alla fall, det är nog någonting man får leva med

Min Sunpak4000af piper också då den laddar, men inte när den är uppladdad, och pipet ökar INTE i styrka när man tänder displayen.

Jo då min ez430 pipper mer när man tänder display likaså piper eos1 när man tänder displayen på den det är någ någonting som man får räkna med det kan vara spolarna som viberar när det går höga frekvenser genom dessa eller höga spänningar lyssna på en gammal TV. Att inte din sunpak 4000af inte piper beror på att den belyser displayen med lysdiodrar medans canons blixtar har en sk lyspanael som lyser upp displayen, denna kan kräva ganska höga spänningar så kanske är spänningsvandalen som piper. Men fråga är om det stör så mycket? du hör det väl knappast på dagen när du är ute på stan med kameran?

Tack för svaret. Får väl vänja mig vid pipet helt enkelt. Var mest orolig att det kunde vara något fel på den. Har kanske helt enkelt för bra hörsel i de frekvenserna... Dessutom kan det kanske vara positivt att man faktiskt hör när blixten är färdigladdad utan att behöva titta på den...

"alla" blixtar piper.
Jag tycker det är praktiskt, man lär sig fort att höra när batterierna börjar ta slut.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar