ANNONS
Annons

SPEEDLITE 580EX II - Blixtsko/sprängskiss

Produkter
(logga in för att koppla)

PITCH

Aktiv medlem
Har fått några mindre problem med min blixt (Canon Speedlite 580EX II).

Det finns 4 skruvar som håller fast hela blixtskon (!?). Det har visat sig att båda de två bakre skruvarna har gått igenom plasten på foten. Så det är egentligen bara de återstående 2 skruvarna som håller fast hela foten. De hela skruvhålen är 2mm medans de skadade hålen är 4 mm.

Någon som vet vart man kan få tag i en ny blixtsko och vad en sådan kan kostar..... ?
Har för avsikt att byta den själv då det inte var några som helst problem att skruva loss den......

Den så undrar jag samtidigt om det finns någon som har en sprängskiss på blixten ?

Sök lite på forumet.
Jag har ngt svagt minne om ngn som skrev o köpte reparationskit till blixtfötter, typ 50 spänn

Hittade du då inga adresser på nätet till reservdelsförsäljare?
Jag har för mig att jag sett det.
Prova att ringa Canon / vad det nu heter nere i Malmö(INtervision?) annars.

I slutet av denna servicemanual finns artikelnummer på alla delar. Sedan är det bara att Googla :)
http://www.acidfire.ca/Canon_580ex_II_Repair_Manual.pdf

Jag köpte nyligen en reservdel till min kamera på http://www.clickok.se/ (ett lock till multikontakten på en 1DmkII). De verkar ha en del småprylar.
Strulade dock med leveransen så att jag fick ringa och påpeka snällt att det inte kom något, men då löste det sig snabbt.

Tack Thomas........

Ser nu att delen jag letar efter heter "CY2-4220" - "CASE ASS'Y, ACCESSORY SHOE"

Tack !

Har mailat till convena.com för att se om de har reservdelen och vad den kan tänkas kosta.....
Ska även kolla länken du tipsade om.

delen verkar skitdyr på Convena, dock dom enda i sverige som säljer Canon delar tror jag.. ligger på runt 500kr ser det ut som

Oj, det var dyrt. Kikade runt lite och den verkar vara svår att hitta nämvärt billigare.

Kostar ca 739:- inkl frakt från ClickOk.se
Finns tyvärr inte på lager och är bara eventuellt beställningsvara, men kan ju vara värt att kolla upp.

Oj, det var dyrt. Kikade runt lite och den verkar vara svår att hitta nämvärt billigare.

Kostar ca 739:- inkl frakt från ClickOk.se
Finns tyvärr inte på lager och är bara eventuellt beställningsvara, men kan ju vara värt att kolla upp.

Undras om det finns i tyskland... fast jag vet inte vilka sidor jag ska leta på ... hmmm

Annars så får jag prata med en bekant till mej om han kan hitta i Kina....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar