AndyWe
Medlem
Jag har några Nikon Speedlights (SB-600 och SB-900) som jag brukar köra trådlöst och de fungerar toppen. Jag har nu även tillgång till två Elinchrome D-lite 2 blixtar och tänkte att försöka få dessa att fungera ihop. Kör jag en Speedlight på kameran i manuellt läge så utlöser D-lite utan problem. Detsamma om jag kopplar D-lite via kabel så löser det sig.
Men nu till mitt problem, låt oss säga att jag vill köra Speedlights och D-lite tillsammans. Kör jag Nikon trådlöst så utlöser D-lite för tidigt (på förblixtarna misstänker jag) och kör jag en av kamerablixtarna i manuellt läge så löser jag ut D-lite men inte de andra kamerablixtarna då de inte har manuell slavtändare eller vad man nu ska kalla det. Behöver jag kanske införskaffa några slavtändare som jag sätter kamerablixtarna i kanske?
Idéer och förslag är välkomna för jag är lite vilsen just nu.
Tackar /A
Men nu till mitt problem, låt oss säga att jag vill köra Speedlights och D-lite tillsammans. Kör jag Nikon trådlöst så utlöser D-lite för tidigt (på förblixtarna misstänker jag) och kör jag en av kamerablixtarna i manuellt läge så löser jag ut D-lite men inte de andra kamerablixtarna då de inte har manuell slavtändare eller vad man nu ska kalla det. Behöver jag kanske införskaffa några slavtändare som jag sätter kamerablixtarna i kanske?
Idéer och förslag är välkomna för jag är lite vilsen just nu.
Tackar /A