flossy666
Aktiv medlem
Det här får du förklara! Du hittade aldrig texteditorn? Den heter Textredigerare.
Mmm, det lät ju perfekt. Har du provat att spara en ny fil i text-format?
Trodde inte det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det här får du förklara! Du hittade aldrig texteditorn? Den heter Textredigerare.
Att DU inte kan betyder inte att det inte går bara DU som inte lärt dig hur man gör... Vanligaste anledningen när man gnäller är just att det inte fungerar (lika) som i en Windowsmiljö, istället för att ta reda på hur man gör så klagar man på inlåsning och att det inte fungerar... Är inte så förtjust i Windows efter bytet som jag är mer än nöjd med, men det betyder inte att jag trollar i forumtrådar om hur dåligt Windows är.
My 2-cents
Berätta gärna hur man gör för att spara en ny text(!)-fil på en out of the box-mac från 2012. Själv använde jag terminalen och vi, för jag har 15 års yrkeserfarenhet av bsd, men om det finns ett smidigare sätt, by all means berätta. Snälla.
Ett annat sätt är att använda sig av din inbyggda hjälpen samt förstås forum på nätet, här och http://forum.macworld.se samt www.99.seBerätta gärna hur man gör för att spara en ny text(!)-fil på en out of the box-mac från 2012. Själv använde jag terminalen och vi, för jag har 15 års yrkeserfarenhet av bsd, men om det finns ett smidigare sätt, by all means berätta. Snälla.
Öppna programmet "Textredigerare", svårare än så är det inte.
Använd Spotlihgt och skriv de första bokstäverna, tex... och tryck enter.Snabbkommande för spotlight: Ctrl + mellanslag.
Det här är ju kraftigt ot, men: Spara > Filformat > Ren text.Textredigeraren har jag inga problem att hitta naturligtvis. Mitt problem med Apples "Text"-redigerare är att den inte kan spara i text-format. Eller vad missar jag? Upplys mig! Hur sparar jag en ny textfil?
Borde vara världens absolut enklaste sak. Alla utom apple har lyckats implementera stöd för det.
Textredigeraren har jag inga problem att hitta naturligtvis. Mitt problem med Apples "Text"-redigerare är att den inte kan spara i text-format. Eller vad missar jag? Upplys mig! Hur sparar jag en ny textfil?
Borde vara världens absolut enklaste sak. Alla utom apple har lyckats implementera stöd för det.
Det här är ju kraftigt ot, men: Spara > Filformat > Ren text.
"Spara > Filformat > Ren text."Kanske någon admin kan flytta oss till en ny tråd.
Hade valet ren text funnits hade jag naturligtvis använt det, så riktigt så enkelt är det inte. Fler bud?
"Spara > Filformat > Ren text."
Det är ju ren text? Dvs .txt. Jag fattar inte? Finns det renare text än så? Eller pratar du annat program än Textredigeraren?
Och ja, admin får gärna flytta dessa inlägg.
Se mitt inlägg ovan. Det är en inställning som döljer det alternativet. Kan bero på vilket OSX du kör. Jag kör med Snow Leopard.Ren text fanns inte som alternativ för mig i spara-dialogen. Det är mitt hela problem. Men jag har hittat hur man kan konvertera innan man sparar.
Se mitt inlägg ovan. Det är en inställning som döljer det alternativet. Kan bero på vilket OSX du kör. Jag kör med Snow Leopard.
http://www.tex-edit.com
Tex-Edit är annars en trevlig texteditor.
Så här ser det ut i min version.
Om man tycker detta är knöligt så finns det ett halvdussin till ett dussin texteditorer att välja bland.