Melmis
Aktiv medlem
När jag ska spara det jag har gjort på tex ett foto i Photoshop går jag ju självklart in på spara som & trycker vidare, sista som kommer upp är i vilken kvalite jag vill spara bilden.... Ibland ligger den långt under det MB som grundbilden var & ibland ligger den över. Hur vet jag vad som ska vara rätt?
Jag menar om jag bara gjort några småjusteringar tex ljusat upp bilden & lagt på mer skärpa borde det väl inte skilja så väldigt från grundbilden?
Självklart vill man ju alltid (oftast) spara i högsta kvalite. Men om bilden från början var 8MB känns det helt galet att nu spara den i 12MB..
Är det någon inställning som jag måste göra så att den automatiskt sparar i högsta kvalite?
Ska preview vara ikryssad tex?
Jag menar om jag bara gjort några småjusteringar tex ljusat upp bilden & lagt på mer skärpa borde det väl inte skilja så väldigt från grundbilden?
Självklart vill man ju alltid (oftast) spara i högsta kvalite. Men om bilden från början var 8MB känns det helt galet att nu spara den i 12MB..
Är det någon inställning som jag måste göra så att den automatiskt sparar i högsta kvalite?
Ska preview vara ikryssad tex?