Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spåra minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Går det att se information om tex tidigare aktivitet, vilken kamerna det varit i eller annat på minneskort? Jag har ett minneskort som tillhör en Nikon D200 men inte är mitt. Minneskortet är formaterat i en D200 ... det ser jag ... men kan jag hitta mer information ur själva kortet? Det finns inga bilder på kortet.

Enda sättet jag kommer på är...

ifall kortet är använt så kan man om man har tur ta tillbaka bilder med tex programmet Recuva och där efter kolla på bildens info vad man har använt för kamera...

kanske finns lättare sätt ;)

kanske går att rädda några gamla bilder med ett recoveryprogram. kolla exifen om dom har varit förutseende och lagt in namn i exifen eller så?

Egentligen vill jag inte hitta bilder ... vilket kanske är den vanligaste frågan med ett minneskort- (Jag förstår era svar!) Kortet låg bland mina kort men det är inte mitt ... jag vill veta vems det är ... finns det någon typ av information som går att dra ur kortet ... utan att göra en stor affär av det. Det är inte jätteviktigt detta :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto