Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sortera kritikbilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

neofob

Medlem
Det vore trevligt om man kunde se datum då varje bild var upplagd när man tittar på någons samtliga kritikbilder. Det jag vill kunna se är exempelvis vilka som är senast upplagda så någon sorts sorering kunde också vara bra eller vara ett alternativ.

Jo, Galleri>Nya senaste dygnet fungerar bra om man vill se på alla nya inlagda det senaste dygnet. Nu ville jag se sorteringsordningen på en specifik persons galleri, framför allt, men inte enbart, för att se vilka bilder som senast lagts in.

Jo, datumen syns nedanför den inlagda bilden men bara på sidan som visar enbart bilden. Att gå igenom en persons galleri, när personen lagt upp många bilder, är lite jobbigt. En av anledningarna till att jag frågar är att jag ibland hamnar i denna situation:
"Den här personens bilder har jag tittat på tidigare. Undrar om det är några nya? Hmmm... Så många bilder. Jag tittar sedan." och så glöms det bort. Nästa gång jag tittar är det ännu fler bilder.

Sökning med sortering hjälper däremot bra. Jag hade missat att man kunde sortera. Tack för tipset!

En möjlighet är att bevaka medlemmar. På så sätt bör du få indikation på när denne person har lagt upp nya bilder. Funktionen finns endast för betalande medlemmar har jag för mig.

Antagligen är du inte nöjd med det svaret heller eftersom du inte kan "spontansortera" då. Jag har inte testat runt alla sökfunktioner..men finns där inte möjlighet att att söka på specifik medlem och bilder inlagda efter ett visst datum..!?

Nej, det verkade inte så. Kanske det då kunde vara en idé att lägga till datumfunktion i rullfönstret "sortera" på söksidan "sök medlemmar"!? Då är det lätt att söka efter "Kalle Svensson" med bilder inlagda efter tex 2003-XX-XX..

Bara en tanke.. :=)

Jonas, man kan ju i och för sig söka fram bilder för en person och sortera dom i datumordning.

Sök Bild>
Användarnamn: Mr X
Sortera efter: inlagd, fallande

borde kunna hjälpa?

Men det du också säger, att hitta andra sätt att söka bilder på, håller jag med om. Det finns så himla många bra bilder, och att leta runt bland bilderna resulterar ofta i nya intressanta fynd, tycker jag.

Jag skulle vilja kunna söka bilder begränsat till en viss tidsperiod, exempelvis. Vad sägs om det, kära red?

-Christian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar