Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Jag tillhör de som avskyr Sonys taffliga video-knapp som jag alltid retar mig på. Blev glad när jag såg att man nu faktiskt kan programmera om kamerans videostart till någon av kamerans C-knappar (Custom). Jag har lagt videostart och stopp på C2 som ju sitter på övre panelen där man aldrig behöver riskera att man kommer av den av misstag. C2-knappen är också mycket mer distinkt och lättmanövrerad än den gamla dedikerade videoknappen.
Verkar dock bara som om det är möjligt i de nyare kamerahusen för det finns ingen sådan möjlighet med gamla A7r fast jag uppgraderat firmware till 3.1.
Har dock en fråga: Någon som vet hur man fjärrstartar och stoppar en videosession. Sonys lilla fjärrstyrningsmanick verkar ju inte ha någon sådan knapp vad jag kunnat se. Går det med någon app tro?
Verkar dock bara som om det är möjligt i de nyare kamerahusen för det finns ingen sådan möjlighet med gamla A7r fast jag uppgraderat firmware till 3.1.
Har dock en fråga: Någon som vet hur man fjärrstartar och stoppar en videosession. Sonys lilla fjärrstyrningsmanick verkar ju inte ha någon sådan knapp vad jag kunnat se. Går det med någon app tro?