Annons

Sony RX100 lll

Produkter
(logga in för att koppla)

Lottabos

Aktiv medlem
Har precis köpt denna kamera på Fotomässan och letar nu febrilt efter några bra instruktioner eller lektioner på svenska, helst filmer. Manualen man får med är tjock och har väldigt liten text, svårt för en pensionär att läsa tycker jag. Har kollat på Youtube men de är bara på engelska. Någon som vet var jag kan hitta detta om det nu finns?

Lotta
 
Den medföljande manualen brukar vara väldigt förenklad - i stort sett bara hur man får igång kameran. Sedan lägger Sony ut vad de kallar för "Help Guide" på nätet, en för varje modell.

En hjälpguide på svenska för RX100M3 finner du här:
http://helpguide.sony.net/dsc/1410/v1/sv/

Dessa hjälpguider är grundliga, och även om kameran är liten till det yttre så har man (tack vare den moderna elektroniken) späckat den med en mängd funktioner, så försök inte att ta dig igenom hela hjälpguiden på en gång! Ta en liten bit i taget. :)

Ett litet tips. Det finns en greppdyna (AG-R2) du kan klistra på ifall du inte tycker att du får ett tillräckligt bra grepp. Prova dock först utan (själv har jag inga som helst problem med att hålla denna modell stadigt utan något grepptillbehör). Pris 199 kr för originalgreppet ifall du tycker det skulle behövas.
 
Den medföljande manualen brukar vara väldigt förenklad - i stort sett bara hur man får igång kameran. Sedan lägger Sony ut vad de kallar för "Help Guide" på nätet, en för varje modell.

En hjälpguide på svenska för RX100M3 finner du här:
http://helpguide.sony.net/dsc/1410/v1/sv/

Dessa hjälpguider är grundliga, och även om kameran är liten till det yttre så har man (tack vare den moderna elektroniken) späckat den med en mängd funktioner, så försök inte att ta dig igenom hela hjälpguiden på en gång! Ta en liten bit i taget. :)

Ett litet tips. Det finns en greppdyna (AG-R2) du kan klistra på ifall du inte tycker att du får ett tillräckligt bra grepp. Prova dock först utan (själv har jag inga som helst problem med att hålla denna modell stadigt utan något grepptillbehör). Pris 199 kr för originalgreppet ifall du tycker det skulle behövas.

Tack för tipsen. Filmerna är ju tyvärr på engelska men kanske kan jag lära mig något med länken till den svenska hjälpguiden. :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.