janne_145
Aktiv medlem
Skulle tro nya E-mount Zeiss 24/1.8 smiskar Panasonic på alla fronter. Men sannolikt är den också betydligt dyrare (och större).
Det e just det som är halvttråkigt med sony. Ser så spejsat ut.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skulle tro nya E-mount Zeiss 24/1.8 smiskar Panasonic på alla fronter. Men sannolikt är den också betydligt dyrare (och större).
Det e just det som är halvttråkigt med sony. Ser så spejsat ut.
Ja, Sony sa för inte så länge sedan att pannkakor kommer - de har ändrat sin "E-mount lens line up and road map".OT---
Nä seriöst nu... Nått pancake på g från Sony som är i Panasonics 20mm 1.7 klass? DÅ skulle jag iaf kolla närmare på Nex 5N
Snarare hade. Berodde tydligen på att den ena av stereomikrofonerna kunde sitta lite väl nära en mekaniskt rörlig komponent. Sony åtgärdar gratis de som fått sådana exemplar, och på de NEX-5N som tillverkats efter detta ska man ha flyttat positionen på den berörda mikrofonen något.---
Sen tyvärr, ang filmning har NEX 5N en glitch, googla på "NEX 5N click video" e.dyl. I praktiken är det nog svårt höra då vanligt ljud spelas in, men bara vetskapen att det finns är irriterande.
OT: haha så du e här å trollar? Vad ska du med sonykamera när du har iphone som e sååå mycke bättre?
Nä seriöst nu... Nått pancake på g från Sony som är i Panasonics 20mm 1.7 klass? DÅ skulle jag iaf kolla närmare på Nex 5N
Nä, du stänger av AF via det lätt röriga menysystemet och sköter det helt enkelt manuellt. Även E-objektiven har en vettig fokusring. Men allra helst kör du riktigt bra manuella objektiv från det extrema utbud som finns att tillgå genom alla 30+ adaptrar...
EDIT: Det finns förresten en funktion som ligger mittimellan kom jag på. Det är en intelligent manual-override funktion som slår av AF och (automatiskt) förstorar skärmen när man vrider på MF-ringen. Eftersom jag inte använder E-objektiven så har jag inte testat, men googla så hittar du nog bra info.
Jag har googlat en stund på detta och allt jag får upp är hur "onödigt" det är eftersom autofokusen fungerar sååååååååå braaaa!
Blä vad trött jag blir.. Fattar dom inte att handlar om få bilden eller inte?! Vilken man inte får om man ska stå som en fåne i några sekunder väntandes på autofokusen!
Nåja, Något som vet, går det ställa fokusen manuellt på ett visst avstånd med 16mm pankakan och sen köra hyperfokalt? Är det väldigt lätt att man råkar nudda fokusringen/och flytta fokus?
Åja...Panasonic Leica Summilux 25/1,4 är inte så pjåkig Men det är ju förstås ingen 'pannkaksglugg'
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Den är säkert finfin, det finns ju en avundsvärd CV F/0.95 till 3/4 om jag inte minns fel också