Annons

Sony FE 100-400 4.5-5.6

Produkter
(logga in för att koppla)

Bollero

Aktiv medlem
Ni som har Sony FE 100-400 4.5-5.6 G OSS hur fäster ni kameraremen?

Jag har Sony a6400 och Sony a7rii.
Black rapid sport breath.

Stativfästet på objektivet ?
Kamerahusets stativgänga ?
Axelrem fäste i kameran?
 
Rent generellt så borde man fästa remmen i det som är tyngst, därav objektivet i detta fallet, har själv inget Sony
 
Teoretiskt kanske ja, men inte i verkligheten😊
Jag har mitt 70-300mm vikt 850 g
på Sony a6400 (400 g) och fäster Black rapid sport breath i kamerahusets stativgänga utan problem. Det är ju en svår fråga det måste nog vara någon som har erfarenhet med likadana prylar 😊
 
Teoretiskt kanske ja, men inte i verkligheten😊
Jag har mitt 70-300mm vikt 850 g
på Sony a6400 (400 g) och fäster Black rapid sport breath i kamerahusets stativgänga utan problem. Det är ju en svår fråga det måste nog vara någon som har erfarenhet med likadana prylar 😊
Beror på vad man menar med problem och vad man vill uppnå. Hänger man alltid i den tyngsta så har man gjort vad man kan för att undgå skada i fattningen. Man kan såklart hänga remmen i kamerahuset också men någonstans finns det en gräns där man stressar fattningen, var den gränsen går vet jag inte men kanske runt 2-3kg. Mitt objektiv väger väl lite mer än 2 kg och den bär jag ibland hängande i den vanliga kameraremmen, fast vanligast så bär man i själva stativfästet på objektivet. Det är väl en tycke om balans också, när det är lägre vikt
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.