Annons

Sony DSLR-A350 som inte tar minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

ericsson88

Medlem
Hej!

jar har en kamera Sony DSLR-A350 och de står: kortet kan inte användas, formateras. gör man de står de kortet kan inte formateras.

har prövat med flera olika minneskort men de funkar inte, är de något man kan göra åt detta eller måste man lämna in kameran?

mvh
vctor

är ett Pro Duo som de sitter ett SanDisk i. har prövat med olika minneskort men inte prövat byta Pro Duo

Ok, det borde ju funka.. är det sony original? vet på videokameran jag har (pc-350) så ville han inte ta "kopior" kan ju vara det med...
eller om det är ett äldre kort du har? kompatibelt med vista, om det är det du har?
har du försökt formatera i båda formaten? fat32 & ntfs om du kan välja båda ?

jag har sandisk ultra II - ms pro hg duoorg. i min a700 fungerar den perfekt

de är ett sony orginal.. men kortet har funkat fint tills vi plockade ut de för att sätta de i en digital fotoram.

har inte formaterat om de i båda formaten för kunde tyvärr inte göra de.

men är så att kameran har några år på nacken.

Kamerans ålder ska inte ha något med saken att göra. Säkert nåt vajsing på kortet.

de är ett sony orginal.. men kortet har funkat fint tills vi plockade ut de för att sätta de i en digital fotoram.

har inte formaterat om de i båda formaten för kunde tyvärr inte göra de.

men är så att kameran har några år på nacken.

Mm håller med Björn, något måste ha hänt med kortet.

Hej!

Såg att du nyligen blivit medlem här. Vill egentligen bara hälsa dig välkommen! ( Jag har själv inte varit medlem särskilt länge, men då ingen annan i denna tråden har hälsat dig välkommen så kände jag att det behövdes ) :D

MVH Henrik

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto