Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony DSC-W70 ett bra byte?

Produkter
(logga in för att koppla)

MomentMan

Aktiv medlem
Jag köpte en Sony DSC-P200 i ComputerCitys butik på Kungsgatan i Stockholm i februari i år. Kameran var behäftad med ett produktionsfel. Tyvärr hann vi inte lämna tillbaka den innan min sambo stack utomlands. Lämnade tillbaka den i juni. ComputerCity skickade då kameran till CentralService i Stockholm som efter ett antal dagar skickade den vidare till Ljud & Bildservice i Linköping som efter ytterligare ett antal dagar skickade den till Sony i Stockholm. Så den landade till slut hos Sony trots att jag hade fråga Sony (både Sonys egna butik i Stockholm och Sonys helpdesk) om inte de kunde ta tillbaka kameran direkt. Hur som helst.. det har nu gått en månad. Efter att ha bollats runt mellan... ja du, säkert tio olika personer (och fram och tillbaka dessutom) så har jag till slut blivit lovad en ersättningskamera denna vecka.

Sony påstår att jag inte kan få en annan Sony DSC-P200 eftersom de inte tillverkas längre. Konstigt bara att Sony själva säljer de i sin webbutik. Jag borde väl ha kunnat få en av dem?

Nåja... Sony säger att jag ska få en DSC-W70 istället.

Vad tycker ni, ska jag acceptera det bytet?

Några erfarenheter av DSC-W70?

Kan tillägga att problemet var att blixten inte var synkad när den utlöstes. Ofta utlöstes den inte alls.

Köpte precis en sådan för att ha som "familjekamera" nu när vi blivit en till och är nöjd med den. Visst har den sina tillfällen när vitbalansen eller exponeringen blir lurad men vilken kamera har inte det. Annars tycker jag att den är lättanvänd och välgjord. Stora plus är skärmen, snabbheten i avtrycken (känns nästan som en systemare) och den i klassen goda bildkvalitén i högre iso.

Har tyvärr inga erfarenheter av P200 men är det en liknande typ av kamera så lär du bli nöjd med den här.

/Micke

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar