Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony DSC-T50

Produkter
(logga in för att koppla)

suckerpunch

Ny medlem
Hej på er!

Jag åker på en längre semester i slutet på februari och tänker köpa en liten, smidig kompaktkamera att ta skjuta-från-höften-bilder med. Har alltid gillar Sonys kameror, men äger endast en gammal Panasonic just nu med ett gigantiskt objektiv. Jag söker helt enkelt en kamera som klarar det mesta men som tar lite plats i fickan. Efter mycket sökande har jag i princip bestämt mig för en Sony DSC-T50, men några frågetecken återstår att räta ut. Alla svar och tips på nedanstående funderingar tas tacksamt emot!

- Brusiga bilder med ISO över 800, men inte behöver man så höga ISO-tal speciellt ofta?
- Red Eye Reduction är tydligen ett problem för vissa, hur upplever ni det?
- Det är en ganska dyr kamera i klassen, men jag är beredd att betala dom 4000:- den går på. Frågan är dock, om du hade så mycket pengar att lägga på en kompaktkamera, skulle du välja en annan?

Vore väldigt tacksam för alla tips jag kan få angående den här kameran, inte bara svar på mina frågor här ovan.

Tack på förhand!
 
Hej!
Jag tror det finns fler kameror som är bättre bildmässigt.Och till bättre pris.
Titta ex på flera av Canon Ixus modeller:

Canon Ixus 800 IS ex.
Större zoom, större vidvinkel, optisk bildstabilisering.lättare, fler manuella funktioner, större omfång slutartider.
Billigare än Sony.

En annan är
Canon Powershot A640.
Fler Megapixlar (om man nu är intresserad av detta. Fler manuella program att utveklas med. Använder AA-batterier från bensinmacken. Större zoomomfång, mm mm. Tusen spänn billigare än Sony för antagligen en bättre kamera. Lite större i formatet dock.
Själv har jag en Fuji F11, mycket nöjd. Efterföljaren heter F30, kanske nån annan har uppfattning om den.1500 spänn billigare än Sony och mycket fler funktioner.

Är brus och möjligheten att kunna använda höga ISO-tal ska du titta närmare på FUJI

Finns säkert andra tips.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.