Annons

Sony dsc-f717 eller Fujifilm finepix s7000?

Produkter
(logga in för att koppla)

Selecta

Medlem
Jag har ett väldigt problem med att välja mellan dessa två kameror,

Sony Dsc-f717
Fujifilm finepix s7000

Båda två kostar ungefär lika mycket hos Technikdirekt.de å nu undrar jag vilken av dom här två som är bästa köp enligt er, båda kamerorna har allt som jag behöver. Vet att ni kanske inte kommer å gilla att jag frågar detta men vafan jag chansar :) Så om nån har något positivt/negativt om dom här två kamerorna så skulle jag bli riktigt glad om ni kunde dela med er av det.

Hade nice!! // Mikael

Äger en F717

Jag har intet att säga om Finepix'en (aldrig testat) men om 717 (äger en) kan jag säga:

- Underbart med vinklingsbar kropp
- Bra sökare med Live histogram
- Skarp optik
- Väldigt bra batteritid och väldigt exakt visning av återstående batteritid.
- Laseravtsåndsmätaren är faktiskt ganska praktisk. Har hjälpt mig i flera mörka lägen.
- MemoryStick är skit. Dyra.
- Zoom både manuellt och via knappar.
- Valbara AF-fält.
- Ganska seg AF. Inget för motorfotografen.

Såg på din profil att du är Skåning. Hör av dig via mail om du vill komma å testa. Jag bor i Bjärred, strax norr om Malmö.

Tack för infon. Är af:en riktigt seg? eller går det att fota saker i rörelse? för jag hade tänkt att fota allt möjligt där ibland en hel del bilar å kanske en del i mer eller mindre i rörelse.

Hade finfint! // mikael

AF

AF'en kan inte följa såsom AF'en på min EOS 10D. AF'en på 717 är av typen One Shot. När avtryckaren är nedtryckt till hälften så ställer AF skärpa och låser den.

Exakt hur slö & seg den är kan jag inte säga i siffror. För det mesta funkar den, men för mig har AF'en missat lite då och då. Å andra sidan kan man ju lära sig att hantera det genom att fokusera manuellt i förväg...Det är en bra kamera, absolut tycker jag det, men AF + MemoryStick är svaga punkter enligt mig.

Dp-review

Finepix tider

Sony tider

okay!

Men det ser nog ut att bli en sådan för mig, för om man jämför bildkvalitén med s7000 så slår Sonyn den solklart enligt mig. Var köpte du din Sony ifrån?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar