Annons

Sony Alfa i nya CSI Las Vegas och NY

Produkter
(logga in för att koppla)
wsaar skrev:
Rapporteras från amerikaner på DPReview att kriminalteknikerna i CSI LV och NY har bytt ut sina Nikon mot Sony Alfa-kameror i de nyare CSI-avsnitten. Säger en del om marknadsföringsmusklerna bakom märket... eller kanske bara en naturlig uppgradering, bytte ju själv min D70 mot en Alfa :)

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1037&message=22778102
Bästa marknadsföringen tycker nog jag ändå vore att börja producera kamerahus. Strategin att one zeiss fits all börjar kännas en aningen förlegad. Som sagts så finns det ju en hel del potential på objektivsidan, men man skall ju ha något att sätta de på också.
 
Säger i sig kanske inte så mycket men det är intressant ur många aspekter. Att marknaden kommer se annorlunda ut är ett som är säkert. Ingen vettig människa borde våga underskatta det ekonomiska musklerna som finns hos Sony... Så produkt placering lär vi nog se mer av framöver.

Men som man säger all reklam är bra reklam så det är glädjande Sony syns mer och mer... Här hemma kanske det behövs skaka om lite bland "talibanerna" ;-)

//H
 
va kul! det ska jag verkligen kolla på... Det är ju alltid kul att se vilka kameror de har men nu är det ännu roligare, undra vad de har för objektiv... nån som vet eller sett?
 
Jag har kollat lite på CSI Las Vegas säsong 7 där dom använder en Nikon D200, men jag har lite svårt att se vad det är för objektiv, borde ju vara ett makroobjektiv kan man tycke eftersom de tar så mycket närbilder på olika detaljer.

Jag tittade just igenom de två senaste avsnitten på CSI LV och hittade inga Sony:s, bara Nikon D200 så långt ögat når, konstigt?
 
Senast ändrad:
kj0rling skrev:
Jag har kollat lite på CSI Las Vegas säsong 7 där dom använder en Nikon D200, men jag har lite svårt att se vad det är för objektiv, borde ju vara ett makroobjektiv kan man tycke eftersom de tar så mycket närbilder på olika detaljer.

Jag tittade just igenom de två senaste avsnitten på CSI LV och hittade inga Sony:s, bara Nikon D200 så långt ögat når, konstigt?
ofta har dom D70/D200 med kitglugg på och tar extremmacron, eftersom det inte är på riktigt kan dom göra precis vad de vill.

Har inte lagt märke till några skillnader heller, men så kollar jag bara på Las Vegas och har inte kollat speciellt efter om det är nya kameror eller inte.
 
Fabian Fogelberg skrev:
Det är inte så att det tar ett tag innan avsnitten kommer till Sverige då?
Jo, men jag iaf kollar på de amerikanska, dock är ju även de inspelade för ett tag sedan, kan ju vara så att det är avnsnitten de spelar in nu som de kör alpha i.
 
Undrar vad arbetsmiljöverket hade sagt om belysningen i deras labb? Å andra sidan hade det sett ganska trist ut med ett sterilt labb med superklart vitt ljus istället för gömda blåa, gröna och lila spots här och var.
 
paco skrev:
Undrar vad arbetsmiljöverket hade sagt om belysningen i deras labb? Å andra sidan hade det sett ganska trist ut med ett sterilt labb med superklart vitt ljus istället för gömda blåa, gröna och lila spots här och var.

Hehe, har också tänkt på det. I sverige tror jag det ska vara 900 lux..
 
vilket är det senaste? jag kollade precis på CSI avsnitt 19 i säsong 7, det är nikon där... likaså i CSI new york säsong 3 episop 19... inga sony kameror där, kan ingen säga var de började använda sony kameror :) ?
 
FILM) (philip svensson skrev:
vilket är det senaste? jag kollade precis på CSI avsnitt 19 i säsong 7, det är nikon där... likaså i CSI new york säsong 3 episop 19... inga sony kameror där, kan ingen säga var de började använda sony kameror :) ?


Jag håller med dig Philip, har också kollat igenom avsnitt 18 och 19 på Las Vegas och där är det bara Nikon...
 
Inlägged på dpreview skrevs i söndags (den 8:e), så det lär ju ha varit de två senaste avsnitten innan dess. Dock står det ju inget om vilken kanal han såg avsnitten på, inte heller vilka av dom han såg. Kanalen kunde ju ha sänt ett avsnitt från en helt annan säsong... så det kan ju vara lite lurigt att försöka lista ut vilket avsnitt det var. Men en slutsats man kan dra är ju att avsnitt 19 i säsong 7 av LV och avsnitt avsnitt 19 i säsong 3 av NY inte är dom med Sony-kameror i iaf :p
 
Postaren hänvisar till CBS videosajt som nog bara är tillgänglig från USA. Vad heter det senaste avsnittet? är det samma som på sajten?
 
det senaste är avsnitt 19 säsong 7, enligt IMDB, och de lär ju inte ha fel... De heter båda big shots... på både cbs och imdb alltså...
 
ANNONS