Makten
Aktiv medlem
Det är inte helt uppenbart, nej. Om jag inte är ute och cyklar så finns det skärmar som både går att vika uppåt och rotera (dubbel mekanism). En sån är dock förmodligen ganska tjock.Ja, det är väl uppenbart att det är en sådan skärm om man tittar på bilderna.
Förvisso är det en skärmtyp som har sina fördelar för "egocentriska vloggare", även om man kan diskutera om alla som filmar sig själva nödvändigtvis hör till den kategorin, men att den bara skulle finnas av det skälet faller direkt. Skärmtypen fanns före både vågen med det och "selfies". Min Powershot A95 hade en sådan skärm t ex. Den kom väl 2004, tror jag. "Video"-lägets bästa kvalitet var 30 sekunder istället för 30 minuter, i 640*480 och 10 bilder/sek.
Går det inte att vika skärmen rakt upp i höjd med kameran så är den i alla fall inget för mig. Kanske lika bra eftersom jag helst sett nåt ännu mindre.
Jag jag inte begriper är varför man vill ha en stor sensor om man ska filma sig själv. Det blir ju bara knöligt med kort skärpedjup och så vidare.