Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A7/R har satt griller i huvudet på mig

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag håller (nästan som vanligt) med dig Martin. FE55/1,8 är väldigt bra redan på full glugg, och iom att kontrasten finns där direkt blir upplevt skärpedjup kortare än det "borde" vara. Dessutom galet snygg bokeh vid ~f/2,2.

Ägde jag redan FE35:an och hade råd med A7R skulle jag ta mig en - lång - funderare på om jag inte har ytterligare tretusen att skaka fram och istället skaffa A7 och en FE55/1,8.

Mycket mer behöver man inte i fotolivet. Då har du grym porträttglugg och smidig promenadglugg - som får din småbildskamera att kännas som en förvuxen kompakt. Båda vädertätade. Tyvärr ingen stabiliserad, men man kan uppenbarligen inte få allt...

Jaja - valet är ditt. Det är lätt att kasta bort andras pengar ;-)

Lycka till med ditt val, och vad du än satsar på - se inte tillbaka, gå ut och plåta istället :)

Sent from my iPad using Tapatalk

Bilagor

• DSC00402.jpg
    DSC00402.jpg
    121.7 KB · Visningar: 53
  • DSC01384.jpg
    DSC01384.jpg
    137.3 KB · Visningar: 43
  • DSC01380.jpg
    DSC01380.jpg
    47.2 KB · Visningar: 41
Senast ändrad:
Det var det jag försökte säga (utan att skriva det rätt ut): det är självklart ett bättre köp med A7 och 35 mm OCH 55 mm (för mig i alla fall).

Hade jag råd skulle jag köpa båda kamerorna och båda gluggarna :)

Grattis :)

Apropå diskussionen om ETTR - missa inte att slå på zebra på 100+% så ser du direkt i sökaren vilka högdagrar som klipper!

Stort grattis
A7 tillsammans med 55/1.8 är en våt fullformatkombination. Jag var själv säker på att jag skulle köpa en A7, den känns mer "komplett" än A7r. Men en petitess som batterikapacitet, fick mig att avstå. Väntar på 5D Mark IV =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar