Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony a55

Produkter
(logga in för att koppla)

zkirtap

Aktiv medlem
Står i begrepp att köpa en Sony a55:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=SLTA55

Har länge väntat efter en kamera från Sony som kan ersätta min Konica Minolta D5 för att kunna fortsätta använda de objektiv jag har köpt. Har varit nära att gå över till Nikon, men har väntat.

Är ute efter en kamera som är bra combo mellan systemkamera och videokamera och detta känns så nära man kan komma. Är det någon av er som har några erfarenheter att dela med er av. Alla recensioner och omdömen jag läst hittills är lika lyriska som jag blev när jag klämde på den häromdagen.

Tack på förhand!

Precis skaffat en A55 o är riktigt nöjd. Lite liten, mindre utrustning tillgängligt än säg Nikon eller Canon, mycket mindre begagnad utr., blixtskon är annorlunda än andra kameramärken samt att den inte funkar med studioblixtar, finns inget batterigrepp som passar, klent batteri.

Annars är det en grym kamera, o jag ångrar inte det minsta att jag valde den (har dock ganska små händer)

Precis skaffat en A55 o är riktigt nöjd. Lite liten, mindre utrustning tillgängligt än säg Nikon eller Canon, mycket mindre begagnad utr., blixtskon är annorlunda än andra kameramärken samt att den inte funkar med studioblixtar, finns inget batterigrepp som passar, klent batteri.

Annars är det en grym kamera, o jag ångrar inte det minsta att jag valde den (har dock ganska små händer)

Har små labbar även jag så den kändes helt ok. Grepp vs kompakthet är alltid en balansakt. Vad gäller de övriga begränsningarna så känns det som att det inte är något som (för)stör.

Tack för dina svar!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar