Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony a5100

Produkter
(logga in för att koppla)
tycker du inte att många bilder ser kompakt aktiga ut m a6000?
höga iso blir exv väldigt pixligt i 100%
och höga kontraster blir lite dallriga
det var kanske klantigt formulerat men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det

Det blir inte brusigare eller pixligare i 100% om jag jämför med andra kameror med lika många pixlar. Jag fotograferar dock uteslutande i råformat då jag vill ha koll på brusreduceringen och oftast slippa den helt - kör man i jpg kan det bli helt annat ...

Det jag menade var att även om nexarna (även de nya aXY00) är små för Sony lyckats krympa ihop allt inte gör att objektiven blir mindre. De styrs ju av fysiska lagar oc´h dessa är sam som innan. Ska man ha mindre objektiv så blir det sämre ljusstyrka eller sämre kvalité.....
Nexarna med samma sensor som Nikonarna leverera likvärdigt....
Och enligt mig tycker jag att man behöver de fasta för att göra sensorerna rättvisa

tycker du inte att många bilder ser kompakt aktiga ut m a6000?
höga iso blir exv väldigt pixligt i 100%
och höga kontraster blir lite dallriga
det var kanske klantigt formulerat men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det

Senaste Foto Nr 11-2014 finns i butik, dom har testat A6000. A5100 lär ha samma sensor som A6000. Och vad gäller bildkvalitet så är berömmen mycket höga, där dom berömmer det stora kontrastomfånget.. Fotosidans Magasin har också testat A6000, vet ej om den fortfarande finns kvar i butik.

//Bengt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar