Bengf
Aktiv medlem
Det är möjligt att jag missförstår dig, men jag tolkar det som att du anser att det är Canon och Nikon som styr fotoutbudet hos elektronikkedjorna?
Så är det inte. Så länge det är fri konkurrens mellan kedjorna är det faktiskt vi konsumenter som styr utbudet. Dvs. det vi efterfrågar / köper är det som kommer att finnas på hyllan, det som sällan efterfrågas kan i bästa fall tas hem på beställning. Gäller tex. även Canon / Nikons prohus och objektiv som aldrig finns på hyllorna.
Kanske du inte missförstår, ett sätt att se på saken ur annan vinkel kan vara mer rätt. Canikon lägger väl också mera pengar på reklam, bla. huserar dom även i våra tv:e apparater, Canon lär lägga ut miljarder för sin reklam. Alla som har besökt våra idrottsarenor ser ju vad dom använder, när våra politiker möter pressen ser miljoner vilka kameror som används. Denna enorma publicetet Canikon får över hela världen är ju inte lätt att rubba för något märke. vad kan dom göra för att försöka är ju en fråga att grubbla över. Frilansande skickliga djurfotografer är väl sponsrade av Canikon, bättre reklam kan man väl inte få. inte konstigt att ladorna har en klar dominans av canikon, gynnar ju affären så klart. Pentax, Sony, Oly mm. måste släppa Kameror som nästan är enastående i sitt slag för att konkurera. det är vad jag tror det ser ut i dag. /Bengt.
Senast ändrad: