ANNONS
Annons

Sony a200

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en systerkamera, Sony A350, med Live View och lite fler pixlar. Sony A200 är säkert kanonbra och definitivt en av de mest prisvärda systemkamerorna i dag. Om du är spekulant på en sådan kan du ju kolla in lite recensionssajter, t.ex. Imaging-Resource eller dpreview.com.

Det finns en tråd här på fotosidan som diskuterar lite mer kring A200 och A300:n - kolla här!

På tok för liten för rediga händer - inget för riktiga karlar mao. Passar bäst till frökenhänder. Prisvärd som attan, men totalt ointressant för oss med labbar.

En A200 eller A300 med tamron 17-50 är mycket mycket väl presterande saker... Jag kan enbart berätta att i Helgen har jag sett flera flera ggr förundrande miner samt hört komentarerna..

""kan du ta handhållet i det här ljuset utan blixt?""

Och dom som frågat har inte haft Sony.....Hehe...

Trevlig, och bland det mer prisvärda man kan köpa. Densiteten är inte den allra mest förtroendeingivande (den är mao ganska lätt), men byggkvaliteten är ändå bra - fri från knarr och skaller. Greppergonomin hör till det bästa man kan få i det prissegmentet, och knapplayouten gör det lätt och snabbt att komma åt de viktiga inställningarna vilket gör den smidig att jobba med. Dock kunde iso-knappen må gott av en annan placering. Bildkvalitetsmässigt har jag inget att klaga på, och den har riktigt rapp AF.

Kör iofs KM 5D själv (vi säljer A200:an på jobbet) men skulle den braka ihop så skulle den med största sannolikhet bli en A200.

Jag har en sedan juni och gillar den på alla sätt utom ett: brus på högre ISO. Från 800 blir det rätt brusigt. Vet dock inte hur konkurrenterna klarar det å andra sidan. Bättre i RAW men det är ju så tidskrävande att fota RAW så det blir i princip inte av.

Det finns mängder med billiga och bra objektiv att köpa, speciellt begagnat från Minolta tiden. Åtminstone för amatörer, dyrt med riktigt bra objektiv men det är det faktiskt även för konkurrenterna.

Jag kör den med ett Taron 17-50 som matchar den någon plastiga känslan bra ;) Bra och prisvärd kamerna, samma brusbild som andra ccd så runt ISO 800 kan man få bra riktigt bilder med lite brusreducering. Sökaren är lite liten men bildstabiliseringen är snabb och effektiv. Bra blixtexponering med interna blixten, speciellt i slow synk.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar