Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A200

Produkter
(logga in för att koppla)

Fctroll

Ny medlem
Hej.

Jag har en Sony a200 kamera idag.

Men nu har den börjat låta som att den skadar när jag startar den. De flesta tror att det är bildstabilisator som är trasig. Men då är min fråga. Om jag ska skaffa en ny kamera vilken är likvärdig som 200. Nu är det så att jag har lite objektiv som gärna skulle kunna passa också. Har sigma och minolta objektiv.

Vilka kamera måste man välja mellan. Har märkt att sony har gjort om bland kamerorna.

Tacksam för hjälp.

Hej.

Jag har en Sony a200 kamera idag.

Men nu har den börjat låta som att den skadar när jag startar den. De flesta tror att det är bildstabilisator som är trasig. Men då är min fråga. Om jag ska skaffa en ny kamera vilken är likvärdig som 200. Nu är det så att jag har lite objektiv som gärna skulle kunna passa också. Har sigma och minolta objektiv.

Vilka kamera måste man välja mellan. Har märkt att sony har gjort om bland kamerorna.

Tacksam för hjälp.

Förra året var jag i samma sits som du. Min A300 började lägga av. Jag gick efter en del grubbel över på e-fattningen och sony A7. Jag fick komplettera med en adapter för att kunna använda alla gamla objektiv.
Jag vet inte alls om detta var bäst ekonomiskt men resultatmässigt är jag nöjd.

Annars är ju sony A77 ett alternativ.
http://www.scandinavianphoto.se/begagnad/produkt/1009912445/sony-slt-a77-kamerahus-begagnad

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar