Annons

Sony A till Nikon F adapter fråga

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan fungera, men då registeravståndet är ungefär detsamma på Nikon o Sony A förlängs det så att evighetsavstånd inte går att ställa. Borde fungera för macro dock, Reserverar mig i övrigt då det bygger på mitt privata antagande.

Igår gjorde jag ett halvhjärtat försök att hitta en sån adapter då det enligt mig borde gå att göra en sån. Men det är gränsfall då bländarstyrningen skulle kunna ställa till det. Jag hittade tyvärr ingen sån som tillät fokus på oändligt. Säg till om du gör det!

Kan fungera, men då registeravståndet är ungefär detsamma på Nikon o Sony A förlängs det så att evighetsavstånd inte går att ställa. Borde fungera för macro dock, Reserverar mig i övrigt då det bygger på mitt privata antagande.

Ok tack, får fundera lite om det är värt att testa.. Känns som det blir meckigt att jobba med den gamla kameran av andra anledningar också. Ska ändå skaffa ny mirrorless men kan inte bestämma mig riktigt. Sen är CP+ 2017 runt hörnet så man vågar inte riktigt slå till känns det som.

Igår gjorde jag ett halvhjärtat försök att hitta en sån adapter då det enligt mig borde gå att göra en sån. Men det är gränsfall då bländarstyrningen skulle kunna ställa till det. Jag hittade tyvärr ingen sån som tillät fokus på oändligt. Säg till om du gör det!

Det finns (om jag inte misstar mig) men dom har en lins inbyggt som försämrar optiska kvalitén.

Hittade bara denna. Vet inte om det var en sån du mena. Den har dock ingen kontakt med objektivet.
http://www.ebay.com/itm/AF-Confirm-...744319?hash=item1a147ad67f:g:dHUAAOxyOlhSu-cs

Den har inbyggt lins som gör oändlig fokus möjlig men försämrar kvaliten.

Function
With AF-Confirm Chip.
EXIF is fixed 50mm f1.7.
Focusing infinity.

No ROM connection on the adapter.
Diaphragm control of the lens is set manually.

Automatic diaphragm, auto-focusing,or any other functions will not operate correctly while using this adapter.

"Stop-down mode" will need to be used when metering since the lens does not have the ability to have its aperture controlled by the camera body.
Made of Aluminum.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar