Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A 77 + Sony HVL-F42AM

Produkter
(logga in för att koppla)
Såvitt jag förstår ska det fungera utmärkt.
Jag har visserligen inte provat just den kombinationen, men både en av minoltas sista blixtar, 5600 HS(D) och sonys HVL-F43AM fungerar på min A77:a.
Med ett litet förbehåll dock - för att få rätt exponering med blixt så står blixtexponeringskompensationen stadigt på -1,7.

Jodå. Har kört HVL F36AM f u HVL F56AM och allt har fungerat bra på A77. D u enl Sony skall F42AM vara helt kompatibel med A77. Det var lite exp problem ffa med första mjukvaran på A77 så se till att uppgradera till senaste firmware.

Re

Såvitt jag förstår ska det fungera utmärkt.
Jag har visserligen inte provat just den kombinationen, men både en av minoltas sista blixtar, 5600 HS(D) och sonys HVL-F43AM fungerar på min A77:a.
Med ett litet förbehåll dock - för att få rätt exponering med blixt så står blixtexponeringskompensationen stadigt på -1,7.

Hej! Tack för svaret! Jag hade en HVL 56 men i fredags när jag fotade så råkade jag få en knuff så blixtskon gick av! Jag körde också - 1,7 på den blixten och det funkade bra! Har sett en begagnad HVL 42 och funderar på att köpa den! Tack igen! H/ Kjell

Re!

Jodå. Har kört HVL F36AM f u HVL F56AM och allt har fungerat bra på A77. D u enl Sony skall F42AM vara helt kompatibel med A77. Det var lite exp problem ffa med första mjukvaran på A77 så se till att uppgradera till senaste firmware.

Hej och tack för svaret! Jag hade en HVL 56 men i fredags fick jag en knuff så blixtskon gick av! Jag har sett en HVL 42 beg. som jag funderar på att köpa! Har haft en tidigare och jag gillade den! Ska gå in på Sonys H-sida och kolla efter uppdateringar! Tack igen H/ Kjell

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar